بانک‌ها مقابل رونق تولید قرار دارند
بانک‌ها مقابل رونق تولید قرار دارند
اقتصادسبز آنلاین: بانک‌ها مقابل رونق تولید قرار دارند و حتی برخی بانک‌ها از سیاست‌های بانک مرکزی تبعیت نمی‌کنند.

اقتصادسبز آنلاین: بانک‌ها مقابل رونق تولید قرار دارند و حتی برخی بانک‌ها از سیاست‌های بانک مرکزی تبعیت نمی‌کنند.

به گزارش روابط عمومی اتاق گرگان، امیر یوسفی در دیدار با فاطمی امین وزیر صمت، ضمن تاکید به توجه به مطالبات بخش خصوصی در رابطه رفع مشکلات سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و توسعه صادرات و واردات مواداولیه اظهار داشت: بانک‌های بخش خصوصی علی‌رغم جذب منابع در استان‌ها از سیاست‌های پولی بانک مرکزی و همچنین مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در تامین سرمایه در گردش و یا سرمایه‌گذاری‌های ثابت تبعیت نمی‌کنند و با متاسفانه منابع جذب شده از سرمایه‌های سپرده‌گذاران رابه دبیر شورای عالی بانک‌های استان اعلام نمی‌نمایند که بایستی بانک‌های خصوصی به نسبت جذب منابع در استان در تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی مشارکت نمایند.

امیر یوسفی، نایب رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان اظهار داشت: سیاست‌های ابلاغی به بانک‌های عامل استان مبنی بر اینکه به نسبت جذب منابع نسبت به مصارف اقدام نمایند این سیاست در استانهای کمتر توسعه یافته موضوعیت ندارد. لذا پیشنهاد می‌شود از آنجایی‌که بیش از 80درصد از منابع بانک‌های عامل کشور در استان‌های تهران، مرکزی، اصفهان و تبریز… و سایر استانهای توسعه یافته تامین می‌شود منابع بانک‌ها در سطح ملی تقویم و سپس تقسیم استانی شود که استان‌های کمتر توسعه یافته و محروم به نسبت سرانه جمعیت و محرومیت از منابع بانک‌های کشور برخوردار شوند.

وی به نحوه مصارف بانک‌ها انتقاد کرد و افزود: سیاست‌های ابلاغی به بانک‌های عامل استان مبنی بر اینکه به نسبت جذب منابع نسبت به مصارف اقدام نمایند این سیاست در استانهای کمتر توسعه یافته موضوعیت ندارد. لذا پیشنهاد می‌شود از آنجایی‌که بیش از 80درصد از منابع بانک‌های عامل کشور در استانهای تهران، مرکزی، اصفهان و تبریز… و سایر استانهای توسعه یافته تامین می‌شود منابع بانک‌ها در سطح ملی تقویم و سپس تقسیم استانی شود که استان‌های کمتر توسعه یافته و محروم به نسبت سرانه جمعیت و محرومیت از منابع بانک‌های کشور برخوردار شوند.
یوسفی تاکید کرد: در حال حاضر واحدهای تولیدی با پدیده اضمحلال سود در تورم روبرو شده اند. لذا شایسته است سیاست‌های کلان اقتصادی طوری تدوین شود که سود تورمی مشمول دریافت مالیات نگردد و تورم معادل پنجاه درصد سود مورد انتظار و تحقق یافته در واحدهای تولیدی باشد. لذا از سرمایه‌گذاری در صنایع مشابه که دارای ظرفیت مازاد هستیم تا اطلاع ثانوی به دلیل حفظ صیانت از سرمایه‌های مردم و بانک‌ها خودداری گردد.