بخش خصوصی نیاز به همدلی قوای سه‌گانه دارد
بخش خصوصی نیاز به همدلی قوای سه‌گانه دارد
اقتصادسبز آنلاین: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان با ضمن تبریک به نمایندگان منتخب مردم شریف استان گلستان در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: اتاق بازرگانی دیده‌بان فضای کسب وکار و پارلمان بخش خصوصی است.

اقتصادسبز آنلاین: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان با ضمن تبریک به نمایندگان منتخب مردم شریف استان گلستان در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: اتاق بازرگانی دیده‌بان فضای کسب وکار و پارلمان بخش خصوصی است.

امیر یوسفی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان در نشست هم‌اندیشی با منتخبین مردم استان گلستان در مجلس شورای اسلامی افزود: مهمترین رسالت اتاق بازرگانی استفاده بهینه از طریق امکانات و مزیتهای نسبی کشور و بسترسازی برای رشد و توسعه اقتصادی و کسب درآمدهای ارزی از صادرات محصولات تولید شده در داخل است.
یوسفی تاکید کرد: این مهم زمانی امکان‌پذیر خواهد بود که مجلس، دولت و قوه قضائیه، بخش خصوصی را جدی بگیرند و در کنارش باشند.
رییس اتاق گرگان افزود: 10 کمیسیون برای احصاء و پیگیری مشکلات بخشهای مختلف اقتصادی در اتاق تشکیل شده است.
یوسفی ضمن اشاره به ظرفیت های شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، گفت: وظیفه شورای گفتگو احصاء پیگیری قوانین، مقررات و بخشنامه و رویه های مخل کسب و کار است.
وی افزود: به منظور تسهیل در روند کاری تولیدکنندگان و بازرگان مرکز مشاوره کسب وکار در اتاق راه اندازی کردیم و مشاورین حوزه های مالیاتی، تامین اجتماعی، صنعت، بانکی و حقوقی در آن مستقر هستند.
یوسفی اظهار کرد: در اتاق گلستان مرکز پژوهشهای اقتصادی تاسیس شده که ارتباط خوبی با دانشگاهها و مراکز پژوهش دارند.
رئیس اتاق بازرگانی گرگان گفت: تنش های آبی ، قیمت های دستوری به ویژه در محصولات کشاورزی ، مشکلات سر راه برگشت ارز صادر کنندگان ، عدم تامین سرمایه در گردش بانک ها ، پایین بودن سقف تسهیلات بانکی در استان ، کمبود امکانات مرزی در منطقه آزاد اینچه برون و ناترازی در زیرساخت ها ، عدم وجود پایانه صادراتی در گلستان و کمبود صنایع تبدیلی فرآورده های کشاورزی در استان از مهمترین مشکلات سر راه فعالان اقتصادی ، تولید کنندگان و تجار و بازرگانان است.
سید نجیب حسینی منتخب مردم مینودشت ، کلاله ، گلیکش و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی در نشست هم اندیشی با اعضا هیات نمایندگان اتاق بازرگانی گرگان بیان کرد: با برنامه ریزی دقیق و الویت بندی توسعه ای در استان گلستان به دنبال افزایش سهم تولید ناخالص ملی مردم و افزایش درآمد سرانه مردم استان گلستان هستیم‌.
وی افزود: مشاوره های تخصصی و کارشناسی فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی گرگان بازوی توانمند نمایندگان در محلس هستند و ما نمایندگان نیز پل ارتباطی ارتباطی بین دولتمردان با شما فعالان اقتصادی هستیم.
سید نجیب حسینی افزود: سهم استان گلستان در بخش اقتصادی بسیار ضعیف است و باید فرهنگ ایجاد جذب سرمایه گذاری در سطح مدیران استانی نیز بالا رود. / اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان

 

اقتصادسبز آنلاین / اقتصاد سبز آنلاین / اقتصادسبز / اقتصاد سبز / صنایع غذایی / صنعت غذا / کشاورزی / پایگاه خبری صنعت غذا