بررسی نماینده ویژه ساداتی‌نژاد از وضعیت تولید و بازار مرغ مازندران
بررسی نماینده ویژه ساداتی‌نژاد از وضعیت تولید و بازار مرغ مازندران
اقتصادسبز آنلاین: هوشنگ محمدی مشاور وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی و نماینده ویژه وزیر در قرارگاه امنیت غذایی جهت بررسی وضعیت تولید و بازار مرغ استان مازندران...

اقتصادسبز آنلاین: هوشنگ محمدی مشاور وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی و نماینده ویژه وزیر در قرارگاه امنیت غذایی جهت بررسی وضعیت تولید و بازار مرغ استان مازندران، تامین نهاده‌های دامی و محصولات اساسی به مازندران سفر کرد.

به گزارش خبرنگار ما، وی در نشست مشترک با رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، معاونین و مدیران کل بر تامین و ارسال مرغ گرم به تهران و مرغ منجمد برای سایر استان‌های کشور در راستای کنترل و مدیریت بازار تاکید کرد.
وی همچنین با تقدیر از عملکرد مازندران در جوجه‌ریزی و تامین مرغ کشور، خواستار ادامه این روند شد.
مازندران روزانه مرغ زنده، آماده طبخ و منجمد به تهران و سایر استان‌های کشور را نیز تامین می کند و همچنین روزانه حدود ۴۰۰ تن مرغ آماده طبخ و قطعه‌بندی شده در داخل استان توزیع می شود.
گفتنی است مازندران با تولید سالانه حدود ۳۰۰ هزار تن گوشت مرغ، رتبه نخست کشور و ۱۲ درصد تولید کشور را در اختیار دارد و با توجه به شرایط ویژه جغرافیایی و اقلیمی، به‌عنوان بارانداز بزرگ محصولات و نهاده های کشاورزی کشور است که نقش مهمی در امنیت غذایی کشور دارد.

بازدید از سردخانه‌های ذخیره گوشت مرغ مازندران

بر پایه این گزارش همچنین مشاور وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی و نماینده ویژه وزیر در قرارگاه امنیت غذایی مازندران، رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران و هیأت همراه از سردخانه های ذخیره گوشت مرغ استان بازدید کردند.
محمدی در این بازدید با بررسی وضعیت نگهداری و ذخیره‌سازی گوشت مرغ در استان، با اظهار رضایت از روند ذخیره‌سازی گوشت مرغ در کشتارگاه‌ها و سردخانه‌های مازندران، گفت: این استان بیشترین میزان ذخیره‌سازی گوشت مرغ کشور را دارد و ذخایر این استان برای ۱۲ استان کشور ارسال می‌شود و جای هیچگونه نگرانی برای تامین گوشت مرغ کشور نداریم.

بازدید از واحدهای پرورش مرغ گوشتی نقیبی

این گزارش می‌افزاید: مشاور وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی و نماینده ویژه وزیر در قرارگاه امنیت غذایی مازندران، رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران و هیأت همراه از واحد پرورش مرغ گوشتی نقیبی در جویبار بازدید کرد.
محمدی با بررسی وضعیت تامین نهاده‌های دامی برای مرغداران و نحوه خرید مرغداران از یک واحد پرورش مرغ گوشتی در جویبار بازدید و بر خرید مازاد تولید از مرغداران توسط شرکت پشتیبانی امور دام تاکید کرد.