برگزاری ۶۵۰ دوره آموزشی ملی و استانی تخصصی برای دست‌اندرکاران‌شبکه‌تعاونی‌های روستایی کشور در سال جهش تولید
برگزاری ۶۵۰ دوره آموزشی ملی و استانی تخصصی برای دست‌اندرکاران‌شبکه‌تعاونی‌های روستایی کشور در سال جهش تولید
اقتصادسبز آنلاین: مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی از تدوین و طراحی ۶۵۰ دوره‌های آموزشی ملی و استانی ...

اقتصادسبز آنلاین: مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی از تدوین و طراحی ۶۵۰ دوره‌های آموزشی ملی واستانی تخصصی به تعداد۳۵۰۰۰ نفر روز به منظور ارتقای دانش و مهارت‌های مرتبط اعضای شبکه تعاونی‌های روستایی، کشاورزی، تولید و زنان در سال ۱۳۹۹ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ما، دکتر حسین شیرزاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی‌، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: امروزه از دغدغه‌های بنگاه‌های اقتصادی موفق، که به اقتصاد دانشی مشهور است، دارایی‌های محسوس یا فیزیکی آنها نیست، بلکه در حال حاضر بیش از۹۰ درصد ارزش روز افزون بنگاه‌ها و محیط‌های کسب و کار، محاسبه میزان دارایی‌های نا محسوس آنها است که این دارایی‌ها در سه عنصر اصلی دانش یا فناوری، نیروی انسانی متخصص و مجرب و قدرت یادگیری و آموزش پذیری کارکنان آنها است.
وی در ادامه افزود: بی شک در سطح شبکه شرکتهای تعاونی روستایی و کشاورزی و تولید تحت پوشش سازمان تعاونی روستایی کشور برای دستیابی به مزیت نیروی کارآمد و ماهر ارکان و کارکنان تعاونها، از بین اولویتها و اقدامات قابل انجام، توانمند سازی، روشی نوین برای توسعه و تعمیق فعالیتهای آنها و عامل حضور وبقای آنها محیط رقابتی خدمات اجتماعی و اقتصادی است. زیرا آموزش و توان افزایی مدیران شرکتهای تعاونی، ابزار و فرآیند موثر برای قدرت بخشیدن به آنها است. آموزش تعاونی‌ها موجب ارتقاء کارایی و اثر بخشی نیروی انسانی و توسعه انگیزه و سرمایه گزاری و در نتیجه کاردهی بیشترسرانه بهره وری و تولید و بازدهی اجتماعی اقتصادی آنها را فراهم می آورد.
در ادامه معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به بندهای مرتبط با لزوم آموزش کارکنان و اعضا در قانون شرکتهای تعاونی و اساسنامه سازمان مرکزی تعاون روستایی اعلام کرد: براین اساس آموزش و توانمند سازی و توسعه مهارتهای فنی و حرفه ای ارکان شبکه تعاونیها از وظایف اصلی و قانونی بخش حاکمیتی و تولی گری سازمان تعاون روستایی می باشد و دفتر توسعه و آموزش تعاونی‌های معاونت توسعه و تشکل‌های سازمان، همه ساله اقدامات گسترده ای برای آموزش و توانمند سازی حرفه ای ارکان و کارکنان شبکه تعاونی‌ها و تشکل‌های تحت پوشش سازمان به سرانجام می رساند. در همین زمینه در سال «جهش تولید» و در راستای سیاست‌های توسعه ای و تحولی سازمان تعاون روستایی، جهت حفظ و صیانت از سرمایه عظیم اجتماعی و اقتصادی ناشی از فعالیت‌های تعاونی‌ها در بخش روستایی و کشاورزی، برای سال ۱۳۹۹ نیز با نیاز سنجی علمی به روش کافمن، با رشد ۱۵ درصدی نسبت به سال گذشته تدوین، و طراحی ۶۵۰ دوره‌های آموزشی ملی واستانی تخصصی به تعداد۳۵۰۰۰ نفر روز را به منظور ارتقاء دانش، مهارت‌های مرتبط مشاغل و مسئولیت‌های موجود در حوزه فعالیت‌های شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاونی و توسعه دانش اطلاعات و مهارت‌های حرفه ای ارکان و کار کنان شرکتها و اتحادیه‌های تعاونی تحت پوشش سازمان، در قالب کتاب برنامه آموزشی شبکه تعاونی‌های روستایی، کشاورزی، تولید و زنان با رویکرد افزایش مهارت حرفه ای شاغلین شبکه اقدام نمود. / پات