تامین امنیت غذایی مهم‌ترین اولویت ‌سازمان‌ جنگل‌ها می‌باشد
تامین امنیت غذایی مهم‌ترین اولویت ‌سازمان‌ جنگل‌ها می‌باشد
اقتصادسبز آنلاین: معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: تامین امنیت غذایی و توسعه پایدار اولویت مهم سازمان جنگل‌ها می‌باشد.

اقتصادسبز آنلاین: معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: تامین امنیت غذایی و توسعه پایدار اولویت مهم سازمان جنگل‌ها می‌باشد.

به گزارش خبرنگار ما،‌ عبدالرضا بازدار، معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، روز دوشنبه در مراسم معارفه و تودیع مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان اظهارداشت: ۲ اصل مهم توسعه پایدار که منابع را بدون هدررفت استفاده کنیم و حفظ امنیت غذایی در سازمان جنگل‌ها مدنظر بوده که با رعایت عدالت اجتماعی غذای کافی و سالم را در اختیار کشور قرار دهیم.
وی بیان داشت: تامین امنیت غذایی در بستر منابع طبیعی امکان پذیر است و باید پوشش گیاهی مناسب، خاک عالی و بارندگی مناسب داشته باشیم تا بتوانیم این مهم را تامین نماییم.
معاون برنامه ریزی، پشتیبانی و منابع انسانی سازمان جنگل‌ها اظهارداشت: به دلیل اینکه کشور ما اقلیم شکننده‌ای داشته و منابع تجدید پذیر همچون آب و خاک آن نیز بسیار شکننده بود، لذا فرسایش خاک، سیل، جنگل زدایی و تخریب پوشش گیاهی را به همراه خواهد داشت.
بازدار ادامه داد: محور کار در سازمان جنگل‌ها گیاهان دارویی، زراعت چوب عرصه‌های شیبدار است که در این راستا کارهای خوبی انجام داده است.

۴ میلیون هکتار از اراضی هرمزگان سنددار شدند
مدیرکل سابق منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان نیز گفت: از سال ۹۴ تاکنون چهار میلیون هکتار از اراضی استان سنددار شده که یک ملیون و ۳۰۰هزار هکتار دیگر باقی مانده که با تلاش همکاران امیدواریم تا پایان امسال تمامی اراضی سطح استان سنددار شود.
امید ذاکری افزود: این اقدام یکی از مهم‌ترین اولویت‌های منابع طبیعی هرمزگان در پیشگیری از تصرف ها و جلوگیری از تعرض به اموال دولتی است.
وی بیان داشت: یکی دیگر از اقدام‌های مهم منابع طبیعی هرمزگان در حوزه بیابان زدایی بوده که بعد از توقف ۱۰ ساله مالچ پاشی با پیگیری‌های صورت گرفته انجام شده است.
مدیرکل سابق منابع طبیعی هرمزگان با اشاره به اینکه ۱۱۸ هزار هکتار کانون بحرانی در استان داریم، گفت: از این میزان ۲ هزار و ۱۰۰هکتار مالچ پاشی شده و همچنین سه هزار هکتار نهالکاری و هفت هزار هکتار مدیریت رواناب سطحی اجرا شده است.

حفاظت از انفال و اموال دولتی را وظیفه خود می‌دانم
مدیرکل منابع طبیعی و ابخیزداری هرمزگان نیز دراین مراسم تاکید کرد: امیداست بتوانم فردی لایق برای صیانت از انفال و اموال دولتی باشم و اعتماد مجموعه را پاسخگو باشم.
محمد نور موسوی افزود: هرمزگان با دارا بودن ظرفیت‌های دریایی و سواحل بکر ظرفیت بسیار بالایی در ارتباط با منابع طبیعی دارد وبا دارا بودن جنگل‌های حرا و جنگل‌های ایرانی تورانی و هیرکانی توانایی‌های بالقوه‌ای داشته و دارد.
وی یادآورشد: منابع طبیعی همیشه با فراز و فرودهای بسیاری مواجه بوده اما همواره تکریم ارباب رجوع مدنظر بوده وبه درستی انجام شده است.
در پایان مراسم محمد نور موسوی به عنوان مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری هرمزگان معرفی و از زحمات پنج ساله امید ذاکری مدیرکل سابق این اداره کل با اهدای لوح سپاس قدردانی شد. / ایرنا