تغییر استراتژی تجارت جهانی «نستله»
تغییر استراتژی تجارت جهانی «نستله»
اقتصاد‌سبز آنلاین: مدیرعامل غول مواد غذایی و نوشیدنی سوئیسی «نستله» گفته که آماده انجام یک معامله بزرگ است، زیرا این شرکت پس از کاهش سهام خود در تجارت لوازم آرایشی فرانسوی L’Oreal، استراتژی رشد خود را مجدداً تبیین می‌کند.

اقتصاد‌سبز آنلاین: مدیرعامل غول مواد غذایی و نوشیدنی سوئیسی «نستله» گفته که آماده انجام یک معامله بزرگ است، زیرا این شرکت پس از کاهش سهام خود در تجارت لوازم آرایشی فرانسوی L’Oreal، استراتژی رشد خود را مجدداً تبیین می‌کند.

مارک اشنایدر، مدیر عامل شرکتی که مسؤولیت برندهای خانگی از جمله «نسکافه» و «کیت کت» را بر عهده دارد، به CNBC گفت که اگرچه مجبور به توسعه جدید تجارت جهانی خود نیست، اما مطمئنا همه گزینه‌ها را به عنوان بخشی از استراتژی رشد کلی خود در سطح بین المللی در نظر می‌گیرد و آمادگی کامل دارد تا دوباره یک معامله بزرگ انجام دهد. لازم به ذکر است که «نستله» سهام خود در «لورآل» را از 23.3 درصد در دسامبر سال گذشته میلادی به 20.1 درصد کاهش داد و 8.9 میلیارد یورو (10 میلیارد دلار) سهام خود را در بحبوحه بررسی تاثیرش بر برند لوازم آرایشی به فروش رساند. در کنار معاملات بزرگ احتمالی، اشنایدر همچنین گفت که در این تجارت خریدهای کوچکتر را با چالش‌های نظارتی کمتر در نظر خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: جهاد‌کشاورزی و ارز ترجیحی

وی اضافه کرد که در بازار فعلی، که دارایی‌ها به صورت کامل ارزش گذاری می‌شوند، معاملات کوچکتر و متوسط احتمالا بازده بهتری را ارایه می‌دهند. وی ادامه داد: «از نظر من خرید با قیمت مناسب نقطه شروع فعالیت موفق M&A است. بنابراین این تغییر در سیاست نیست، بلکه صرفا تایید مجدد این واقعیت است که بله، ما می‌خواهیم تجارت خود را بسازیم و این شامل خریدها نیز می‌شود، درست مانند رشد داخلی.»