تمرکز جوانان بر استفاده از رستوران‌های خدمات‌دهی سریع
تمرکز جوانان بر استفاده از رستوران‌های خدمات‌دهی سریع
اقتصاد‌سبز آنلاین: بر اساس داده‌‌های اخیر شرکت تحقیقات بازار The NPD Group، مصرف‌‌کنندگان قدیمی‌‌تر نسل( Z 18 تا 24 سال) در مقایسه با گروه‌‌های مصرف ‌کننده مسن‌‌تر، رستوران‌‌های سریع معمولی را انتخاب می‌‌کنند.

اقتصاد‌سبز آنلاین: بر اساس داده‌‌های اخیر شرکت تحقیقات بازار The NPD Group، مصرف‌‌کنندگان قدیمی‌‌تر نسل ( Z 18 تا 24 سال) در مقایسه با گروه‌‌های مصرف ‌کننده مسن‌‌تر، رستوران‌‌های سریع معمولی را انتخاب می‌‌کنند.

از 5 میلیارد بازدید از رستوران توسط مصرف‌کنندگان Gen Z از ژوئیه 2021 تا ژوئیه 2022 میلادی، محققان دریافتند که اکثریت قریب به اتفاق بازدیدها از رستوران‌های خدمات سریع، تقریبا 4.3 میلیارد، بوده است. با توجه به اینکه منافع بیشتری نسبت به هر نسل قبلی برای دلار آن‌ها رقابت می‌کنند، به نظر می رسد قیمت و ارزش درک شده از عوامل اصلی انتخاب رستوران نسل Z هستند. بیش از نیمی از پاسخ دهندگان نسل Z در این مطالعه گفتند که قیمت منوهای بالاتر بر بازدید از رستوران آن‌ها تاثیر گذاشته و امتیاز قیمت در انتخاب اقلام بسیار مهم شده است.

بیشتر بخوانید: راه‌اندازی نخستین پلتفرم آنلاین اروپایی برای اتحاد ذینفعان بسته‌بندی موادغذایی

نسل Zها همچنین زنجیره‌هایی را ترجیح می‌ دهند که از طریق پیام ‌رسانی و آیتم‌های منو، به ‌ویژه در زمینه پایداری و غذاهای گیاهی یا ارگانیک، به علایق آن‌ها کمک کنند. بیش از 18 درصد از نسل Z به دنبال گزینه‌های ارگانیک در منوها هستند، در مقایسه با 12 درصد از مصرف‌کنندگان بالای 25 سال و همچنین آن‌ها 16 درصد غذاهای با منبع پایدار را ترجیح می‌دهند، در مقایسه با 11 درصد در گروه‌های مسن‌تر. دیوید پورتالاتین، مشاور صنایع غذایی NPD، گفت که اپراتورهای رستوران می‌‌توانند با توسعه چرخش‌‌های خلاقانه روی غذاهای کلاسیک، استفاده از پیام‌‌های مرتبط و یافتن راه‌‌هایی برای ایجاد ارزش فراتر از قیمت صرفا به برندشان کمک کنند تا با مشتریان نسل Z طنین‌‌اندازی کنند.