تنها تولید کننده مونو پروپیلن گلایکول با گرید غذایی و دارویی در کشور هستیم
تنها تولید کننده مونو پروپیلن گلایکول با گرید غذایی و دارویی در کشور هستیم
اقتصادسبز آنلاین: حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای شرکت‌های فعال در صنعت غذا همواره پربار بوده چرا که با مشتریان خود به‌صورت مستقیم در ارتباط هستند...

اقتصادسبز آنلاین: حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای شرکت‌های فعال در صنعت غذا همواره پربار بوده چرا که با مشتریان خود به‌صورت مستقیم در ارتباط هستند و محصولات تولیدی را در معرض نمایش قرار می‌دهند در همین رابطه گفت‌وگویی با مسعود سیفی، معاون بازاریابی و فروش شرکت صنایع کیمیاگران امروز داشته‌ایم که با هم می‌خوانیم:

لطفاً کمی در رابطه با فعالیت‌های شرکت کیمیاگران امروز توضیح دهید؟

شرکت به عنوان شرکتی پیشرو در تولید محصولات اتوکسیله در منطقه خاورمیانه فعالیت خودش رو از سال 1374 با تولید انواع پلی اتیلن گلایکول‌ها شروع کرد و در حال حاضر انواع مختلف محصولات اتوکسیله دارویی و شیمیایی از جمله پلی سوربات‌ها، نونیل فنول‌های اتوکسیله، الکل‌های چرب اتوکسیله، روغن کرچک اتوکسیله،آمین‌های چرب اتوکسیله، اسیدهای چرب اتوکسیله و اتیلن گلایکول‌ها را تولید می‌کند.همچنین شرکت چند سالی هست وارد تولید مواد مؤثر دارویی نیز شده است.

کدام محصولات کیمیاگران امروز در صنعت غذایی کارکرد دارد؟

مونو پروگیلن گلایکول یا MPG کاربردهای متنوعی در صنعت غذایی دارد به عنوان مثال: به عنوان ﺣﻼل ﺑﺮاى اﻓﺰودﻧﻲ ﻫﺎى ﺧﻮارﻛﻲ ﻫﺎ (ﻣﺎﻧﻨﺪ رﻧﮓ ﻫﺎ، آﻧﺘﻲ اﻛﺴﻴﺪان ﻫﺎ، آﻧﺰﻳﻢ ﻫﺎ و اﻣﻮﻟﺴﻴﻮن ﻛﻨﻨﺪه ﻫﺎ) یا ﺟﺎذب اﻟﺮﻃﻮﺑﻪ و ﭘﺎﻳﺪار ﻛﻨﻨﺪه در آﻳﺘﻢ ﻫﺎﻳﻲ ﻧﻈﻴﺮ ﻣﻴﻮه ﻫﺎ، ﺳﺒﺰﻳﺠﺎت و ﻧﺎن و ﺷﻴﺮﻳﻨﻲ استفاده می‌شود.
همچنین این ماده در حوزه غذایی برای ﺳﻴﺎﻻت اﻧﺘﻘﺎل ﺣﺮارت ﺑﺎ دﻣﺎى ﭘﺎﻳﻴﻦ در ﻣﻮاردﻳﻜﻪ اﺣﺘﻤﺎل ﺗﻤﺎس ﺳﻴﺎل ﺑﺎ ﻣﺎده ﻏﺬاﻳﻲ وﺟـﻮد دارد استفاده می‌شود یا به عنوان ﭘﻼﺳﺘﻲ ﺳﺎﻳﺰر و ﻧﺮم ﻛﻨﻨﺪه در ﭼﻮب ﭘﻨﺒﻪ ﻫﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﺑﺮاى آب ﺑﻨﺪى و ﺣﻼل ﺑﺮاى ﺟﻮﻫﺮ ﻫﺎى ﭼﺎﭘﻲ ﻛﻪ در ﺑﺴﺘﻪ ﺑﻨﺪى ﻣﻮاد ﻏﺬاﻳﻲ یا ﭘﺎک ﻛﻨﻨﺪه ﺑﺮاى دﻓﻊ آﻻﻳﻨﺪه ﻫﺎى ﺗﺠﻬﻴﺰات ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻣﻮاد ﻏﺬایی استفاده می‌شود.

چه مزیتی نسبت به رقبای داخلی در این زمینه دارید؟

متاسفانه یا خوشبختانه شرکت صنایع شیمیایی تولید کننده مونو پروپیلن گلایکول گرید غذایی دارویی در ایران است و اتفاقا در این زمینه این محصول علاوه بر استفاده در بازار داخل صادرات به کشورهای دیگر هم داریم.

محصول دیگری برای استفاده در صنعت غذایی دارید؟

بله، یکی دیگر از محصولاتمان که در صنعت غذایی کاربرد دارد پلی سوربات هست که به عنوان امولسیفایر در صنایع غذایی به کار می‌رود.

استقبال از محصولات کیمیاگران امروز در صنعت غذایی چطور بوده است؟

به واسطه کیفیت مطلوب و مجوزهایی که از سازمان غذا و دارو دریافت شده و همچنین قیمت کاملا رقابتی با محصولات مشابه خارجی استقبال خوبی از محصولات کیمیاگران امروز در داخل کشور شده است و در حال حاضر بسیاری از برندهای خوشنام شیرینی و شکلات جزو مشتریان باواسطه یا بی واسطه ما هستند.

هدف شما از شرکت در نمایشگاه شیرینی و شکلات چیست؟

بسیاری از مشتریان ما در این نمایشگاه حضور دارند و علاوه بر تقویت روابط با مشتریان سابق درصدد بودیم تا دیگر فعالان حوزه شیرینی شکلات نیز با محصولات شرکت کیمیاگران امروز در صنعت‌غذایی آشنا شوند.

 

 

اقتصادسبز آنلاین / اقتصاد سبز آنلاین / اقتصادسبز / اقتصاد سبز / صنایع غذایی / صنعت غذا / کشاورزی / پایگاه خبری صنعت غذا