اقتصادسبز آنلاین: این روزها بازار سرمایه به واسطه استقبال مردم برای بهره مندی از فرصتهای موجود در این فضا داغ است و سهم برخی از کارگزاریها مانند آگاه و مفید برای ارائه خدمات به مشتریان بیشتر است که به دنبال این امر شائبههایی در این باره مطرح شد. در ادامه این گزارش، پاسخی شفاف به مباحث پیش آمده داده شده است.
به گزارش خبرنگار ما، تب شیوع ویروس کرونا همزمان با داغ شدن بازار سرمایه بالا رفت و همین مسئله بسیاری از مردم را برای ایجاد کد بورسی و فعالیت در کارگزاریهای منتخب، روانه دفاتر پیشخوان دولت کرد.
در این بین برخی از کارگزاریها با درخواست بیشتری روبرو شدند که از جمله میتوان به کارگزاری آگاه و مفید اشاره کرد؛ در این بین شائبههایی مبنی بر سفارشی شدن ثبت نام مشتریان در این کارگزاریها توسط دفاتر پیشخوان مطرح شد که برای رفع این ابهام به سراغ معاون روابط عمومی کارگزاری آگاه رفتیم و پاسخ این پرسش را از او جویا شدیم. در ادامه بخشی از این گفتگو را میخوانید.
در یک برهه زمانی تقاضا برای دریافت کد بورسی به شدت افزایش یافت و این امر با شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا در تلاقی قرار گرفت و به دنبال این مساله عمده کارگزاریها از سرویس خارج شدند؛ به این معنی که تمرکز خود را برپایه خدمات نگهداشت برای مشتریان قدیمی بردند.
عمده دفاتر پیشخوان سراسر کشور که خدمات سجام را انجام میدادند، در پاسخ به تقاضای مشتریان، پنلی را راه اندازی کردند؛ فعالیت با پنل برخی از کارگزاریها از جمله مفید و آگاه آسان تراست و دفاتر پیشخوان تمایل بیشتری بر استفاده از پنل این کارگزاریها داشتند.
همچنین از آنجایی که مشتریان در استفاده از پنل کاربری کارگزاریهای آگاه و مفید با کمترین مشکل و اختلال روبرو میشدند و به همین واسطه مشتریان کمترین مراجعه به دفاتر پیشخوان خدمات دولت را برای رفع مشکلات رایج داشتند. بر همین اساس دفاتر پیشخوان ترجیح دادند برای به حداقل رساندن مراجعات حضوری مشتریان، کارگزاریهای مفید و آگاه را به دلیل ارائه خدمات بهینه، به مشتریان معرفی کنند.
در ادامه این گفتگو معاون روابط عمومی کارگزاری آگاه به خدمات ویژه و انحصاری این کارگزاریها اشاره کرد و گفت: تخفیف کارمزد معاملاتی، امکان استفاده از بستههای اعتبار معاملاتی، خدمات آموزشی، تعدد شعب در سراسر کشور و … باعث شده مشتریان و افرادی که درصدد ورود به بازار سرمایه هستند، کارگزاری آگاه را به عنوان انتخاب اول خود لحاظ کنند.
هم اکنون بیشترین تعداد شعبه در سراسر کشور متعلق به کارگزاری آگاه است؛ به طوری که این کارگزاری نزدیک به 100 شعبه در سراسر کشور دارد.
خدمات بهتر، رضایت مشتریان قبلی و کاربری آسان پنل معاملاتی برای مشتریان، از جمله عوامل معرفی کارگزاری آگاه توسط دفاتر پیشخوان به مشتریان است. این امر شبهه سفارشی شدن کارگزاریهای آگاه و مفید در دفاتر پیشخوان را رد میکند.
سرویس دهی و ارائه خدمات به مشتریان خرد از جمله برنامههای کارگزاری مفید و آگاه در سالهای اخیر بوده است. تعدد شعب در سراسر کشور سبب شده تا مشتریان با خیالی آسوده خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.
اما مسئله دیگری که ما را برای گفتگو به کارگزاری آگاه کشاند، موضوع بروز اختلال در سامانه این کارگزاری در روزهای ابتدایی تیرماه سال جاری بود که معاون روابط عمومی کارگزاری آگاه نیز در پاسخ به این امر توضیح داد؛
بی تردید این اختلال عمدی نبوده؛ مشکل اختلال در سیستم این کارگزاری در سوم تیرماه ایجاد شد و توضیحات مربوط به این مسئله به صورت شفاف در فضای رسانه منتشر شد.
با توجه به آگاهی از این مسئله که اطلاع رسانی شفاف درباره دلایل اختلال در سامانه کارگزاری آگاه (از بین رفتن یکی از سیستمهای سخت افزاری) میتواند بر روان مشتری تاثیر بگذارد، اما به دلیل حرکت در مسیر رسالت اصلی این کارگزاری مبنی بر ارائه اطلاعات شفاف به مشتریان این امر از همان زمانی که رخ داد اطلاع رسانی شد.
ظرف سه روز پس از ایجاد اختلال در سامانه به همه مشتریان کارگزاری در سراسر کشوراعلام شد که درصورتی که تقاضای انجام معاملات در این بازار را دارند میتوانند با شعب کارگزاری برای انجام معامله تماس بگیرند.
معاون روابط عمومی کارگزاری آگاه در ادامه گفتگو با اشاره به فعالیت واحد کال سنتر کارگزاری آگاه، اضافه کرد: فعالیت این واحد در روزهای اختلال و در راستای پاسخگویی به مشتریان فعالیت خود را با ظرفیت بیشتری انجام داد. با توجه به اینکه تعداد تماسها در روزهای اختلال سامانه افزایش یافت، تعدادی از پرسنل دیگر واحدها به واحد کال سنتر ملحق شدند.
تلاش شد 70 تا 80 درصد نیاز مشتریان پاسخ داده شود و در روزهای بعد سایتهای جانبی این کارگزاری فعال و این اختلال کنترل شد؛ به طور کلی کمتر از یک هفته این مساله مدیریت و کنترل شد و برای انجام معاملات مشکل خاصی وجود نداشت. / شما نیوز
گزارش از: لیلا افلاکی