جایگاه رسانه‌های تخصصی در بخش کشاورزی باز تعریف می‌شود
جایگاه رسانه‌های تخصصی در بخش کشاورزی باز تعریف می‌شود
اقتصاد سبز آنلاین:کشاورزی عامل قدرت در کشور است و برای حمایت از کشاورزان باید جایگاه رسانه‌ها در بخش کشاورزی باز تعریف شده و از ظرفیت رسانه‌ها برای نمایان کردن نقاط قوت بخش کشاورزی و رفع نقاط ضعف استفاده کرد.

 

به گزارش خبرنگار، ما سید جواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی بعد از ظهر دیروز در دیدار با اصحاب رسانه و مدیران مسوول رسانه‌های تخصصی بخش کشاورزی و صنایع غذایی ضمن بیان این مطلب تأکید کرد: اقتدار غذایی نیازمند اقتدار رسانه‌ای است و آز آنجایی که کشاورزی بخش قدرتمندی است به رسانه‌های قدرتمند هم نیاز دارد.

ولی با تأکید بر نقش مهم رسانه‌های تخصصی کشاورزی در تشویق مردم در راستای حمایت از بخش کشاورزی و این که بخش کشاورزی دارای مظلومیت رسانه‌ای است، اظهار داشت:  امسال با تغییر نگرش در حوزه رسانه‌ای کشاورزی باید جایگاه شایسته‌ای برای این رسانه‌ها پایه‌‌ریزی شود.

تعاون روستایی نوک پیکان مقابله با تورم

ساداتی‌نژاد گفت: سازمان تعاونی روستایی با انجام وظیفه بازاررسانی به عنوان اصلی‌ترین زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی می‌تواند در مهار تورم به ایفای نقش بپردازد و در این راستا رسانه‌های تخصصی بخش کشاورزی باید سازمان تعاونی روستایی را به عنوان سازمان حامی کشاورزان ایران در انجام این رسالت مهم یاری کنند.

وزیر جهاد کشاورزی رسانه را یک ضرورت برای بخش کشاورزی معرفی و خاطرنشان ساخت: در کشور همه کالاها گران می‌شود، اعتراضی نمی‌شود، اما وقتی گوشت قرمز و یا تخم‌مرغ گران می‌شود، صدای همه بلند می‌شود. وی با تأکید بر این که در طول سال‌های گذشته نیروی انسانی در وزارت جهاد کشاورزی کاهش، اما مأموریت‌هایش افزایش یافته تأکید کرد: جهاد کشاورزی، وزارتخانه متفاوتی است و رسالت‌های متعددی نیز بر عهده دارد و از این رو نیازمند کمک رسانه‌ای است.

نبود آمار درست در بخش کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی نبود آمار درست را از معضلات بخش کشاورزی برشمرد و تصریح کرد:  بنده به عنوان وزیر بر مبنای آمار موجود تصور دارم که 9 هزار هکتار زیر کشت پیاز در استان هرمزگان وجود دارد، اما پس از اعزام تیم وزارتخانه به منطقه مشخص می‌شود که سطح زیر کشت تنها 7 هزار هکتار است و بدین ترتیب معادلات به هم می‌خورد و برای واردات پیاز هم نمی‌توان یک شبه اقدام کرد.

ساداتی نژاد با بیان این که امروزه رسانه‌ها بزرگترین حامی کشاورزان هستند که می‌توانند تلاش‌های این قشر زحمتکش را به مردم نشان دهند، تصریح کرد: موتور اصلی کشاورزی در استان‌ها است و در این راستا توجه و نمایان کردن پیشرفت‌های بخش کشاورزی استان‌های کشور از سوی رسانه‌ها و نشریات تخصصی مورد تأکید است.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی که وظیفه تأمین غذای مردم را بر عهده دارد، در انجام وظایف خود با هر گونه تخلف در بخش مقابله کرده و در جهت اصلاح امور بخش کشاورزی تلاش می‌کند و در این راستا از ظرفیت رسانه‌ها و نشریات تخصصی بخش کشاورزی استفاده خواهد کرد.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در سال 1402 باید در حوزه رسانه و بخصوص رسانه ملی و صدا و تصویر بخش کشاورزی ایران و اعتلا و ارتقای آن و نمایان کردن زحمات بخش کشاورزی در ذهنیت مردم تلاش کنیم و در این امر مداومت داشته باشیم.

وی افزود: رسانه‌ها به عنوان یک قدرت در بخش کشاورزی با تعامل با مردم می‌توانند آنان را در حوزه تنظیم بازار و حمایت از تولیدات بخش کشاورزی و کشاورزان تشویق و ترغیب کنند.