حساسیت عملیات حفاری چاه‌های اکتشافی به سبب کامل نبودن اطلاعات سازند است
حساسیت عملیات حفاری چاه‌های اکتشافی به سبب کامل نبودن اطلاعات سازند است
اقتصادسبز آنلاین: رییس دستگاه حفاری 31 فتح شرکت ملی حفاری ایران گفت: حساسیت عملیات حفاری چاه‌های اکتشافی به سبب عدم دسترسی کامل به اطلاعات و دیتای سازند است.

اقتصادسبز آنلاین: رییس دستگاه حفاری 31 فتح شرکت ملی حفاری ایران گفت: حساسیت عملیات حفاری چاه‌های اکتشافی به سبب عدم دسترسی کامل به اطلاعات و دیتای سازند است.

به گزارش خبرنگار ما، علی میرزا زاده ، رییس دستگاه حفاری 31 فتح شرکت ملی حفاری ایران روز یکشنبه ( دهم اسفندماه ۹۹) در توضیح بیشتر در این باره افزود: به همین دلیل است که حفر چاه‌های اکتشافی برای نحستین بار در موقعیت‌های عملیاتی در مدت زمان طولانی و با دقت عمل مضاعف صورت می‌پذیرد.
وی که دارای کارشناسی ارشد مهندسی نفت و حدود 15 سال سابقه کار در شرکت ملی حفاری ایران دارد، اظهار کرد: این مورد در چاه‌های توسعه ای به علت شناسنامه دار بودن چاه‌ها متفاوت و حفاران با دید بازتر عملیات حفاری را پیگیر می‌شوند.
میرزا زاده با تاکید براینکه حفاری چاه‌های نفت و گاز در جهان به لحاظ ناشناخنه بودن شرایط سازندها و مخازن حساسیت خاص خود را دارد و با وجود شرایط مطالعاتی مناطق عملیاتی به روال معمول با ریسک بالا انجام می‌شود، گفت: از این رو است که حفاری را ستیز با طبیعت ناشناخته توصیف می‌کنند.

بیشتر بخوانید: کشف راهی برای پرورش گیاهان در مریخ

رییس دستگاه حفاری 31 فتح شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به اینکه از بدو استخدام در بخش‌های عملیاتی بکار اشتغال داشته و سابقه کار بر روی دستگاه‌های 59، 69 ، 39 ،29 ، 32 26 94 و 58 را دارد، افزود: در میدان‌های نفتی آزادگان، جفیر، گچساران، اهواز، بی بی حکیمه، کوپال و میدان گازی کیش در حفاری چاه‌های توسعه ای و اکتشافی در مسئولیت‌های مختلف انجام وظیفه کرده است.
وی اظهار کرد: از شاخص‌های مهم کار در شرکت ملی حفاری به عنوان یک شرکت مادر تخصصی با توان ارائه همزمان عملیات حفاری و خدمات یکپارچه جانبی مرتبط با این صنعت، توجه به امر آموزش می‌باشد که با جدیت برنامه ریزی و پی جویی می‌شود و همین امر موجب تقویت پشتوانه آموزشی و کارآیی مطلوب کارکنان شده و متخصصان این شرکت را از نظر سطح دانش تئوری، عملی و تجربی فنی و تخصصی در سطح شرکت‌های حفاری در ردیف بهترین‌ها قرار داده است.
میرزا زاده با اشاره به اینکه دستگاه حفاری ۳۱ فتح تحت سرپرستی مدیریت عملیات حفاری خشکی _ ۲ می‌باشد، گفت: این دستگاه از اواخر اردیبهشت سال ۱۳۹۰ به ناوگان حفاری شرکت پیوست و تاکنون حفر و تکمیل ۱۷ حلقه چاه به متراژ ۶۲ هزار و ۳۱۴ متر را در کارنامه خود به ثبت رسانده است. / روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران