حضور پررنگ تشکل‌ها در «ایران اگروفود 2023»
حضور پررنگ تشکل‌ها در «ایران اگروفود 2023»

مهندس محمدرضا جمشیدی 698 شرکت داخلی و 127 شرکت خارجی با نمایندگی‌های آن‌ها در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی صنایع کشاورزی، موادغذایی، ماشین‌آلات و صنایع وابسته گردهم آمده‌اند تا آخرین توانمندی‌هایشان را به منصه نمایش بگذارند. آوردگاهی که بی‌شک بزرگترین فضای نمایشگاهی بخش صنایع غذایی و کشاورزی را رقم زده و به رغم همه نارسایی‌هایی که به […]

مهندس محمدرضا جمشیدی

698 شرکت داخلی و 127 شرکت خارجی با نمایندگی‌های آن‌ها در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی صنایع کشاورزی، موادغذایی، ماشین‌آلات و صنایع وابسته گردهم آمده‌اند تا آخرین توانمندی‌هایشان را به منصه نمایش بگذارند.
آوردگاهی که بی‌شک بزرگترین فضای نمایشگاهی بخش صنایع غذایی و کشاورزی را رقم زده و به رغم همه نارسایی‌هایی که به نسبت یک نمایشگاه تمام عیار صادراتی دارد، بتواند آئینه تمام نمایی برای نمایش توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بیکران یک صنعت باشد.
پس از دو سال به نسبت کم رونق زیر سایه اپیدمی کرونا در سطح جهان و کشور، «ایران اگروفود 2023» در سی‌امین دوره برگزاری بار دیگر با استقبال پرشور همه جانبه اهالی صنعت غذا مواجه شده است، به‌طوری که یکی از دغدغه‌های بسیاری از مشارکت‌کنندگان این نمایشگاه کمبود فضای نمایشگاهی برای در اختیار گرفتن غرفه‌های بزرگتر عنوان شده است.
امسال هم به‌رغم همه رشدهای کمی، حضور مشارکت‌کنندگان در هر سه بخش این نمایشگاه، بازهم چندین تاپ برند صنعت غذا که اتفاقاً برخی‌ها از غایبان چند سال گذشته نیز به‌شمار می‌روند، غیبت دارند. نمایشگاهی که در سال 1373 با 3 سالن وارد عرصه نمایشگاهی کشور شد و از معدود نمایشگاه‌های سراسر کشور است که حتی در زمان کرونا هم برگزار شد، به‌واقع در سی‌امین سال برگزاری با استقبال پرشور شرکت‌های داخلی در این گردهمایی سالانه مواجه شده است.
یکی دیگر از ویژگی‌های «ایران اگروفود 2023» حضور هدفمند تشکل‌های صنایع غذایی نظیر کانون انجمن‌های صنفی صنایع غذایی به‌صورت پاویون، انجمن ملی خرمای ایران، انجمن ارگانیک ایران و انجمن ماشین‌سازان صنایع غذایی ایران به‌صورت گروهی و در سالن‌های اختصاصی است که در سال‌های گذشته به این وسعت نبود و به‌نظر می‌رسد این اقبال نمایشگاه در میان تشکل‌ها و حتی مشارکت تشکل‌های دیگر در برگزاری همایش‌های تخصصی جانبی در روزهای برگزاری حاوی دستاوردهای متنوع‌تر و جامع‌تری برای این بخش پرمزیت در اقتصاد کشور باشد.

  • نویسنده : محمدرضا جمشیدی