دستیابی به صید هدف بالای ۸۰ درصد صید فانوس ماهیان در استان هرمزگان
دستیابی به صید هدف بالای ۸۰ درصد صید فانوس ماهیان در استان هرمزگان
اقتصادسبز آنلاین: معاون صيد و بنادر ماهيگيري شيلات هرمزگان از صيد بالغ بر 26 هزار و 548 تن فانوس ماهي در هرمزگان و در يازده ماهه نخست سال جاري خبر داد.

اقتصادسبز آنلاین: معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان از صید بالغ بر ۲۶ هزار و ۵۴۸ تن فانوس ماهی در هرمزگان و در یازده ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ما، محمد جوانمرد، معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان، فانوس ماهیان را الماس زنده در آب‌های دریای عمان خواند و گفت: خوشبختانه با تلاش‌ها و پیگیری های صورت گرفته از سوی شیلات هرمزگان و با حمایت های سازمان شیلات ایران امسال شاهد دست یابی به صید هدف بالای ۸۰ درصد در صید فانوس ماهیان بوده‌ایم.
وی صید فانوس ماهیان (‌مکیتوفیده) که ذخایر عظیم و ارزشمند آن در دریای عمان پراکنش دارند و در عمق بالای ۲۰۰ متر نیز یافت می شوند را فرصت مناسبی برای حوزه اشتغال کشور خواند و تصریح کرد: صید گاه اصلی این ماهیان کوچک در آب های استان هرمزگان است.
جوانمرد تصریح کرد: از این گونه آبزی در تولید آرد ماهی ( پودر ماهی) استفاده می شود و یکی از ترکیبات اصلی در تولید غذای آبزیان پرورشی است که علاوه بر اشتغال زایی موجبات خودکفایی در تولید غذای آبزیان پرورشی و دام و طیور را فراهم می سازد.
گفتنی است استان هرمزگان با برخورداری از ۳۲ هزار صیاد،۲۲ بندر صیاد، ۴۰ مرکز تخلیه صید و بیش از چهارهزار و ۴۰۰ فروند شناور صیادی به قطب صید و صیادی کشور تبدیل شده است. / روابط عمومی سازمان شیلات ایران