ذوب‌آهن بدون یارانه انرژی در جهت کاهش هزینه و رقابت‌پذیری بیشتر حرکت می‌کند
ذوب‌آهن بدون یارانه انرژی در جهت کاهش هزینه و رقابت‌پذیری بیشتر حرکت می‌کند
اقتصادسبز آنلاین: منصور یزدی‌زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در هفتمین کنفرانس بین‌المللی استیل پرایس که دوشنبه 13 بهمن‌ماه در هتل بین‌المللی المپیک برگزار شد ...

اقتصادسبز آنلاین: منصور یزدی‌زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در هفتمین کنفرانس بین‌المللی استیل پرایس که دوشنبه 13 بهمن‌ماه در هتل بین‌المللی المپیک برگزار شد، گفت: این مجتمع عظیم صنعتی که تولید محصولات فولادی آن مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیا انجام می‌گیرد از یارانه انرژی استفاده نمی کند، برق را در نیروگاه خود تولید می‌کند و با انجام اقدامات مختلف به سمت کاهش هزینه‌ها و رقابت پذیری بیشتر حرکت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ما، وی در بخشی از سخنان خود در این کنفرانس به شرایط تولید ذوب آهن اصفهان پرداخت و گفت: نقطه آغازین تولید ریل در ایران از این شرکت آغاز شد و هم اکنون اولین تولید کننده فولاد کشور،تنها تولید کننده ریل در غرب آسیا به شمار می‌رود.
مدیرعامل ذوب آهن افزود: تولید ریل شامل دو مرحله تولید فولاد و سپس نورد می‌شود. در گذشته شمش مورد نیاز وارد می‌شد اما هم اکنون این شمش با راه اندازی پروژه VDدر ذوب آهن اصفهان تولید می‌شود و نیاز به واردات شمش نیست.
منصور یزدی زاده خاطر نشان کرد: هم اکنون انواع ریل شامل پرسرعت،مترو، درون شهری و… در ذوب آهن تولید می‌شود.
مدیرعامل ذوب آهن تصریح کرد: شرکت زیر ساخت و قرارگاه خاتم الانبیاء مشتریان اصلی ریل ذوب آهن اصفهان هستند و اولین قرارداد صادرات این محصول استراتژیک با کشور افغانستان نیز منعقد شده است.

بیشتر بخوانید: تولید با سه کوره بلند، تامین پایدار مواد اولیه را می طلبد

این مقام مسئول گفت: اگر ذوب آهن اصفهان بخواهد صرفاً به تولید ریل بپردازد توانایی تولید ۴۰۰ هزار تن ریل را در سال دارد.
وی گفت: در زمینه تولید چرخ و محور برای توسعه خطوط ریلی نیز ذوب آهن اصفهان برنامه ریزی نموده است تا با همکاری بخش خصوصی، تولید این محصولات نیز آغاز شود .
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت: در افق ۱۴۰۴ برای ۲۵ هزار کیلومتر خط آهن، به ریل نیاز داریم و در این زمینه این شرکت مادر صنعتی نقش کلیدی دارد و برنامه ریزی‌های خوبی در دست اقدام است.
وی گفت: تولید ریل زبانه سوزن از جمله سایر محصولات ذوب آهن است که در گذشته از کشور فرانسه وارد می‌شد اما هم اکنون در ذوب آهن تولید می‌شود و برش آن نیز در شرکتی در تبریز انجام می‌گیرد.
شایان ذکر است هفتمین دوره این کنفرانس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با نگاه ویژه به بازارهای مجازی فولاد، تولید فولادهای سبک و عصر آلیاژها در حال برگزاری است.
اردشیر سعدمحمدی سرپرست معاونت معدن و صنایع معدنی وزارت صمت، وجیه اله جعفری رییس هیات عامل ایمیدرو، سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صمت، ناصر تقی زاده مدیرعامل شرکت چادرملو، حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان، اسدالله فرشاد عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و بهمن تجلی زاده معاون فروش و بازاریابی فولاد خوزستان در این کنفرانس به سخنرانی پرداختند.