رشد چشمگیر بازار موادغذایی ارگانیک و فعالیت برندها
رشد چشمگیر بازار موادغذایی ارگانیک و فعالیت برندها
اقتصادسبز آنلاین: صنعت غذای ارگانیک یک تجارت پررونق است و فروش آن در سال گذشته میلادی با 12.4 درصد افزایش به 61.9 میلیارد دلار رسیده است و برندهای مواد غذایی جهان نیز فعالیت چشمگیری در این بازار آغاز کرده‌اند.

اقتصادسبز آنلاین: صنعت غذای ارگانیک یک تجارت پررونق است و فروش آن در سال گذشته میلادی با 12.4 درصد افزایش به 61.9 میلیارد دلار رسیده است و برندهای مواد غذایی جهان نیز فعالیت چشمگیری در این بازار آغاز کرده‌اند.

با این‌حال، اکثر مردم نمی‌دانند که «ارگانیک» واقعا به چه معناست. در سال 2018 میلادی، شرکت مشاوره برند BFG از 300 خریدار نظرسنجی کرد. از این خریداران، 70 درصد مواد غذایی ارگانیک خریداری کردند، اما تنها 20 درصد از پاسخ دهندگان می‌توانستند ارگانیک را تعریف کنند. بر اساس اطلاع رسانی USDA، ارگانیک یک اصطلاح برچسب گذاری است که نشان می‌دهد غذا یا سایر محصولات کشاورزی از طریق روش‌های تایید شده تولید شده است. به عبارت دیگر، «ارگانیک» به خودی خود لزوما یک ادعای سلامتی نیست. فقط به این معنی است که غذا با استفاده از روش‌های ارگانیک تولید شده است. این روش‌ها شامل فهرستی از استانداردهای فدرال است که به مواردی مانند حاصلخیزی خاک، کنترل آفات و علف‌های هرز و شیوه‌های پرورش حیوانات می‌پردازد. برخی از مصرف کنندگان آگاه به سلامت به دلیل نگرانی در مورد غذاهای بسیار فرآوری شده، مواد مصنوعی و همچنین اثرات آفت کش‌ها، هورمون‌ها و آنتی‌بیوتیک‌ها به سمت محصولات ارگانیک نسبت به محصولات معمولی گرایش پیدا می‌کنند. همچنین گزارشی در سال 2019 میلادی از دانشگاه کالیفرنیا ریورساید، نشان می‌دهد که بقایای آفت‌کش‌ها در محصولات ارگانیک و معمولی بسیار کم است و نمی ‌تواند اثرات نامطلوبی بر سلامت داشته باشد.