رشد ۵۰ درصدی پروار دام سبک توسط دامداری‌ها در بهار ۹۹
رشد ۵۰ درصدی پروار دام سبک توسط دامداری‌ها در بهار ۹۹
اقتصادسبز آنلاین: مرکز آمار اعلام کرد که در بهار امسال، تعداد ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار رأس گوسفند و بره و ٩٧٧ هزار رأس بز و بزغاله توسط دامداری‌های کشور پروار شده که نسبت به فصل زمستان سال گذشته، به ‌ترتیب ٥٠.٧ درصد و ٤٤.٥ درصد افزایش یافته است.

اقتصادسبز آنلاین: مرکز آمار اعلام کرد که در بهار امسال، تعداد ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار رأس گوسفند و بره و ٩٧٧ هزار رأس بز و بزغاله توسط دامداری‌های کشور پروار شده که نسبت به فصل زمستان سال گذشته، به ‌ترتیب ۵٠.٧ درصد و ۴۴.۵ درصد افزایش یافته است.

نتایج طرح آمارگیری اندازه‌گیری فصلی تعداد و تولیدات دام سبک در فصل بهار ١٣٩٩ نشان می‌دهد که تعداد گوسفند و بره موجود در دامداری‌های کشــور در خرداد ماه ۴۷ میلیون و ۳۰۰ هزار رأس و تعداد بز و بزغاله ١٧ میلیون رأس بوده که نسبت به زمان مشابه سال قبل، به‌ترتیب ۰.۱ درصد افزایش و ٢.٩ درصد کاهش داشته است.
مطابق یافته‌های دیگر این طرح آمارگیری، تعداد چهار میلیون و ۸۰۰ هزار رأس بره و ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار رأس بزغاله در فصل بهار سال‌ ١٣٩٩ در واحدهای پرورش‌دهنده دام سبک کشور متولد شده است که نسبت به زمستان سال گذشته، به ‌ترتیب ۵۱.۵ و ١۴.٧ درصد کاهش یافته است.
مقدار تولید شیر گوسفند در زمستان گذشته نیز ۱۰۷ هزار و ۷۰۰ تن و تولید شیر بز ۹۳ هزار و ۳۰۰ تن برآورد شده است. / ایرنا