رونمایی از بزرگترین استیک پرورشی سه ‌بعدی در جهان
رونمایی از بزرگترین استیک پرورشی سه ‌بعدی در جهان
اقتصاد سبز آنلاین: یکی از شرکت‌های بزرگ تحقیقاتی و فناوری در اروپا از چاپ موفقیت ‌آمیز یک استیک 3.67 اونسی یا 104 گرمی متشکل از بافت‌های ماهیچه‌ای و چربی واقعی، بدون استفاده از پروتئین سویا یا نخود خبر داد.

اقتصاد سبز آنلاین: یکی از شرکت‌های بزرگ تحقیقاتی و فناوری در اروپا از چاپ موفقیت ‌آمیز یک استیک 3.67 اونسی یا 104 گرمی متشکل از بافت‌های ماهیچه‌ای و چربی واقعی، بدون استفاده از پروتئین سویا یا نخود خبر داد. این شرکت معتقد است که این بزرگترین استیک پرورشی بوده که تا به امروز تولید شده است.
در واقع می‌توان گفت که دستاورد این کمپانی، نقطه عطف مهمی در سفر این شرکت به سمت تولید مقیاس ‌پذیر استیک‌‌های کشت ‌شده با چاپ زیستی است. این مقصدی است که به کاهش میزان متان آزاد شده در جو توسط دامداری سنتی کمک می‌کند.
در فرآیند خلق این محصول خوراکی، سلول‌ها با استفاده از یک فرآیند پیشرفته و اختصاصی تولید شدند که با جداسازی سلول‌های بنیادی گاو از نمونه‌های بافت و تکثیر آن‌ها آغاز می‌شود.
پس از رسیدن به جرم سلولی کافی، سلول‌های بنیادی به جوهرهای زیستی سازگار با چاپگر زیستی سه بعدی اختصاصی شرکت فوق فرموله شدند. این در حالی است که جوهرهای زیستی از یک فایل طراحی دیجیتالی یک ساختار استیک چاپ شدند.
محصول چاپ شده در یک انکوباتور قرار داده شد تا بالغ شود، جایی‌که سلول‌های بنیادی چاپ شده به سلول‌های چربی و ماهیچه‌ای تمایز داده شدند که به ترتیب به بافت چربی و عضله تبدیل شدند تا این استیک را تشکیل دهند.