سامانه صدور مجوز کسب و کار حوزه شیلات و کشاورزی در قشم راه اندازی شد
سامانه صدور مجوز کسب و کار حوزه شیلات و کشاورزی در قشم راه اندازی شد
اقتصادسبز آنلاین: مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم از راه اندازی سامانه صدور مجوز کسب و کار حوزه‌های شیلات و کشاورزی مناطق آزاد برای نخستین بار در جزیره قشم خبر داد.

اقتصادسبز آنلاین: مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم از راه اندازی سامانه صدور مجوز کسب و کار حوزه‌های شیلات و کشاورزی مناطق آزاد برای نخستین بار در جزیره قشم خبر داد.

مریم نوری بالانجی، مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: پس از برگزاری چندین جلسه کارگروه تخصصی شیلات و کشاورزی در شورایعالی مناطق آزاد کشور، قشم به عنوان طرح آزمایشی (پایلوت) راه اندازی سامانه‌های صدور مجوز کسب و کار حوزه‌های شیلات و کشاورزی به عنوان حکمران نه کاربر انتخاب شد.
وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته با نهایی شدن و اجرای مصوبات این کارگروه، فرآیندهای سرمایه گذاری در حوزه شیلات و کشاورزی تمامی مناطق آزاد کشور به ویژه در منطقه آزاد قشم به عنوان نخستین و بزرگترین جزیره شیلاتی کشور، تسهیل و تسریع می‌شود.
مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم افزود: راه اندازی این سامانه‌ها در راستای اجرای قانون ماده ۶۵ احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، رفع دوگانگی مدیریت در حوزه شیلات و کشاورزی و تسهیل فرآیندهای سرمایه گذاری این حوزه در جزیره قشم خواهد بود.
نوری بالانجی خاطرنشان کرد: اعمال حاکمیت منطقه آزاد قشم در عرصه‌های این جزیره موجب رفع مسئله دوگانگی حاکمیت و مانع سرگردانی سرمایه‌گذاران این حوزه در جزیره قشم می‌شود.
به گزارش ایرنا، جزیره زیبای قشم مشرف به تنگه هرمز و مجرای ورودی به خلیج فارس و دریای عمان است.
این جزیره که بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس است، به دلیل مجاورت با اقیانوس هند، وجود منابع نفت و گاز و واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی و تجهیزات فراساحلی و برخورداری از تسهیلات بندری برای کشتی‌های بزرگ (در رده پاناماکس) یکی از استراتژیک‌ترین جزایر ایران و خلیج فارس است که به دلیل خدمات سوخت‌رسانی به کشتی‌های عبوری از آبراهه بین‌المللی و پارک‌های انرژی و زیست – فناوری آن شهرتی جهانی دارد.
از سوی دیگر، ویژگی‌های طبیعی و تاریخی این جزیره، باعث شده قشم به یکی از مقاصد گردشگری اصلی در ایران تبدیل شود.
منطقه آزاد تجاری – صنعتی قشم، حدود ۳۰۰ کیلومتر مربع از این جزیره را شامل می‌شود.
این منطقه به دلیل قرارگیری در نقطه‌ای کلیدی از کریدور ترانزیتی شمال – جنوب، دسترسی به کریدور پروازهای بین‌المللی شرق – غرب و تسهیلات بندری آن، که به نوعی مکمل بندر شهید رجایی است، نقش پررنگی در تجارت و بازرگانی جهانی دارد.
اهداف و محورهای اصلی فعالیت‌های این منطقه آزاد تجاری – صنعتی شامل توسعه و گسترش صنعت ترانزیت و حمل و نقل، گسترش تجارت و خدمات تجاری، صنایع انرژی‌بر، صنایع بیوتکنولوژیک و منابع دریایی، صنایع گردشگری، شیلات و صید صنعتی، خدمات پشتیبان نفت و پارک‌های انرژی است. / ایرنا

 

 

اقتصادسبز آنلاین / اقتصاد سبز آنلاین / اقتصادسبز / اقتصاد سبز / صنایع غذایی / صنعت غذا / کشاورزی / پایگاه خبری صنعت غذا