سس‌های مایونز و سالاد بدون روغن ترانس «دلپذیر»
سس‌های مایونز و سالاد بدون روغن ترانس «دلپذیر»
اقتصادسبز آنلاین: روغن نباتی، مهم‌ترین و اصلی‌ترین ماده اولیه برای تولید انواع سس‌های مایونز و سالاد است.

اقتصادسبز آنلاین: روغن نباتی، مهم‌ترین و اصلی‌ترین ماده اولیه برای تولید انواع سس‌های مایونز و سالاد است.

به عبارتی روغن‌های مورد استفاده برای تولید انواع سس‌های مایونز و سالاد دلپذیر، روغن‌های سویا و آفتابگران به‌‏شمار می روند. انتخاب نوع و منابع تولید روغن نباتی نیز مانند سایر مواد اولیه و بسته‌بندی برای تولید محصولات دلپذیر، دارای استانداردهای بسیار سختگیرانه‌ای است.
شایان ذکر است که روغن‌های نباتی که عمدتاً برای تولید انواع محصولات غذایی به‌ کار می‌روند، شامل‌: روغن سویا‌، روغن آفتابگردان، روغن کلزا، روغن ذرت، و روغن پالم است. تمامی محموله‌های روغن نباتی در زمان رسیدن به کارخانه کدبانو ، مورد آزمایشات بسیار تخصصی قرار گرفته که بررسی و اندازه گیری فاکتورهای شیمیایی اندیس پراکسید، اندیس اسید‌های چرب آزاد و اسید چرب ترانس‌ در آن‌ها از موارد بسیار با اهمیت است.اسید چرب ترانس در روغن به هیچ‌وجه توسط مصرف‌کننده قابل تشخیص نیست و در طول شلف‌لایف نیز هیچ تغییری در کیفیت انواع محصولات غذایی ندارد، اما در طولانی مدت برای سلامت مصرف‌کنندگان کلیه محصولات غذایی زیان‌آور هستند. در شرکت کدبانو برای اطمینان از عدم وجود روغن ترانس در روغن دریافتی (ziro trans)، علاوه بر آزمایش تخصصی بر روی روغن‌، منابع و کارخانه‌های تأمین روغن نیز به دقت انتخاب می‌شوند.
کارآیی ماشین‌آلات تصفیه روغن در کارخانه‌های روغن و همچنین داشتن تکنولوژی روز از مهم‌ترین عوامل انتخاب کارخانه تصفیه‌کننده روغن برای تأمین آن است. اصولاً اسید‌های چرب ترانس در دو مرحله فرآیند‌، به شرح زیر در روغن‌ها تشکیل می‌گردد:
1.‌ در فرآیند تسویه‌، در کارخانه‌های تولید روغن نباتی در اثر فرآیند نامناسب و ایجاد شوک‌های حرارتی .
2.‌ در فرآیند تولید محصولات غذایی مانند شیرینی و شکلات، بستنی، انواع سس و غیره که ممکن است به علت نداشتن تکنولوژی روز در ماشین‌آلات و یا دانش فنی ضعیف کارشناسان آن‌ها باشد.
شرکت کدبانو با دارا بودن آخرین تکنولوژی ماشین‌آلات برای فرآوری انواع سس و همچنین با داشتن کارشناسان باتجربه و آزموده‌، بیشترین توفیق در تولید انواع سس بدون روغن ترانس(زیرو ترانس) را دارد. ضمناً تأمین‌کنندگان روغن از میان کارخانجات دارای تکنولوژی روز انتخاب شده‌اند‌.
مضرات روغن‌های دارای اسید چرب ترانس
مهمترین اثر اسید چرب ترانس در بدن انسان، افزایش LDL یا کلسترول بد است که متعاقب آن این مشکلات را برای مصرف کننده ایجاد می‌کند:
1.‌‌ رسوب چربی در دیواره رگ‌ها و ایجاد تنگی در آن
2.‌ بالابردن خطر سکته قلبی و مغزی
3.‌ در مواردی خطر ابتلا به ناباروری و بیماری آلزایمر گزارش شده است‌. با افزایش کلسترول بد یا LDL ، سطح کلسترول خوب HDL درخون کاهش می‌یابد.
LDL مسئولیت انتقال چربی‌ها از کبد به سلول‌ها را دارد و چنانچه مقدار آن در خون افزایش یابد، چربی را در دیواره رگ‌ها رسوب داده و موجب تنگی آن می‌شود. کارشناسان شرکت کدبانو با علم وآگاهی کامل از موارد فوق همواره سالم‌ترین و مفیدترین روغن مایع را برای تولید محصولات دلپذیر انتخاب می‌کنند و با انجام بررسی دقیق منشأ روغن دریافتی‌ و انتخاب صحیح فرآیند‌های تولید با اطمینان کامل محصولات بدون روغن ترانس و زیرو ترانس را تولید کرده و به مصرف‌کنندگان خود عرضه می‌نمایند. به‌کارگیری آخرین تکنولوژی و ماشین‌آلات به روز و انجام آزمایشات سختگیرانه و دقیق بر روی مواد اولیه و محصولات تولید موجب اطمینان خاطر مصرف‌کنندگان خواهد بود که محصولات دلپذیر با دارا بودن با کیفیت‌ترین مواد اولیه و به‌ویژه روغن‌های کاملاً سالم و مغذی حاوی امگا 3 و امگا 6 سلامت آن‌ها را تضمین می‌کند.