سنسور جدید «برچسب گوش هوشمند» برای بهبود بهره‌وری گاو
سنسور جدید «برچسب گوش هوشمند» برای بهبود بهره‌وری گاو
اقتصادسبز آنلاین: کمپانی Ceres Tag،پیشرو در سیستم‌های اطلاعات دام با استفاده از داده‌های یک برچسب گوش هوشمند اختصاصی، با راه‌اندازی eGrazor، موفق شده است ...

اقتصادسبز آنلاین: کمپانی Ceres Tag،پیشرو در سیستم‌های اطلاعات دام با استفاده از داده‌های یک برچسب گوش هوشمند اختصاصی، با راه‌اندازی eGrazor، موفق شده است تجزیه و تحلیل و دامنه تشخیصی گسترده ‌ای از قابلیت‌های سلامت و رفاه عملکرد حیوانات را گسترش دهد. Ceres Tag نخستین و تنها پلتفرم تجاری ردیابی مستقیم به ماهواره برای رفاه حیوانات در جهان است که توسط یک برچسب گوش هوشمند که موقعیت مکانی GPS، نظارت بر سلامت و رفاه و تشخیص سرقت را فراهم می‌کند، تغذیه می شود. و اکنون، کمپانی CSIRO، همراه با دپارتمان صنایع اولیه نیوساوت ولز، یک حسگر به eGrazor برای توسعه الگوریتم‌هایی اضافه کرده‌ اند که می‌تواند طیف وسیعی از رفتارهای گاو، به‌ویژه میزان مرتع مصرف ‌شده توسط حیوانات در حال چرا را کنترل کند. در واقع الگوریتم‌‌ها، همراه با اندازه‌ گیری دقیق مصرف مرتع، کلید دستیابی به گاوهای کارآمدتر از طریق نظارت دقیق بر بازده خوراک، ارائه داده‌های فنوتیپی ارزشمند برای کمک به تصمیم‌‌گیری‌های بعدی را در اختیار دارند.

بیشتر بخوانید: دستیابی به فناوری تبدیل چوب به پروتئین غذایی

تحقیقات نشان می‌‌دهد که در بخش دام، راندمان را می‌‌توان به‌صورت نسبت ورودی‌ها به خروجی‌ها یا خوراک مصرف‌ شده به کیلوگرم گوشت تولید شده یا گوساله‌های از شیر گرفته اندازه‌گیری کرد. با این‌حال، افزایش بهره‌وری در مزرعه در بخش گوشت گاو تغذیه شده با علف تقریباً 5 دهم درصد در سال در 15 سال گذشته ثابت بوده است. برای حفظ رقابت بین‌‌المللی، بخش علف‌کشی باید افزایش بهره‌‌وری را به حدود 2.5 درصد در سال برساند تا رقابتی بماند.