سهمیه‌بندی گندم و یارانه مسیر رقابت را ناهموار کرده است
سهمیه‌بندی گندم و یارانه مسیر رقابت را ناهموار کرده است
اقتصادسبز آنلاین: گل آرد زاگرس یکی از پیشرفته ترین کارخانجات آردسازی کشور است که با برترین تکنولوژی‌های روز دنیا در عرصه آردسازی فعال است و همواره رضایت مشتریان خود را جلب کرده است.

اقتصادسبز آنلاین: گل آرد زاگرس یکی از پیشرفته ترین کارخانجات آردسازی کشور است که با برترین تکنولوژی‌های روز دنیا در عرصه آردسازی فعال است و همواره رضایت مشتریان خود را جلب کرده است.

بهادر ‌هادی‌زاده، مدیر عامل این مجموعه با اشاره به اینکه رقابت صحیح، توان تولیدی و کیفیت موجب می‌شود یک واحد تولیدی در صنعت آسیابانی حرف اول را بزند گفت : ‌ما با تجهیز آزمایشگاه به پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها کیفیت آردمان را تضمین می‌کنیم و همواره پاسخگوی نیاز‌های مشتریانمان هستیم.وی تأکید کرد: تولید آرد باکیفیت، جلب رضایت و اعتماد مشتریان را به دنبال دارد و این مسأله رمز موفقیت کارخانه «گل آرد زاگرس» است.
وی با اشاره به این‌که کارخانه «گل آرد زاگرس» دارای ۳۰۰ تن ظرفیت اسمی تولید در روز و مجهز به سیستم بوجاری و آسیابانی پیشرفته است گفت: اما سهمیه این کارخانه یک دهم ظرفیت اصلی آن است و متأسفانه یارانه‌ای بودن گندم، سهمیه‌بندی و محدودیت‌های ناشی از آن موجب عدم رقابت سالم شده است.وی با انتقاد از اینکه کارخانجات آرد، هیچ دخل و تصرفی را در تامین گندم، مواد اولیه مورد نیاز خود ندارند، گفت: موضوع کمیت و کیفیت گندم تحویلی به کارخانجات آرد، عنصری خارج از محدوده اختیارات و تصمیم‌گیری‌های آردسازان است و این موضوع به شدت بر کیفیت نهایی آرد تولیدی تاثیرگذار خواهد بود. لذا آزادسازی صنعت آسیابانی و واگذاری خرید و فروش گندم و آرد به کارخانجات آرد بهترین راهکار برای بهبود این وضعیت است. هادی زاده افزود:محدودیت خرید گندم و ثبات قیمت نهایی آرد منجر به محدودسازی کیفیت می‌شود چرا که کیفیت مستلزم هزینه است و در شرایطی که کارخانجات آرد با کاستی سود و درآمد مواجه هستند، ارتقا کیفیت آرد، انتظاری نابه جا است.

بیشتر بخوانید: افزایش تولید گندم و خرید تضمینی آن در ۵ استان کشور

این فعال آردساز با بیان اینکه، این حق مردم است که نان با کیفیت مصرف کنند و وظیفه ما تولید آرد باکیفیت و جلب رضایت مشتری است عنوان کرد: گندم استان زنجان به لحاظ خواص رئولوژیکی از گلوتن و ایندکس بالایی برخوردار نبوده و برای تولید آرد با کیفیت، نیاز است از گندم استان‌های دیگر مانند گلستان ، خوزستان و یا گندم‌های خارجی استفاده شود.بنابراین از مسئولان ذی‌صلاح درخواست انتقال گندم‌های وارداتی با کیفیت مطلوب را داریم.بنابر گفته مدیر عامل واحد تولیدی «گل آرد زاگرس»، محصولات تولیدی این واحد شامل: انواع آردهای لواش ، بربری، تافتون، سنگک، آرد نول و قنادی است که در بسته بندی‌های مختلف بر حسب نیاز مشتریان تولید و ارائه می‌شود .هادی زاده تصریح کرد : اکنون نحوه سهمیه‌بندی تخصیص گندم به گونه‌ای است که بعضاً مشاهده می‌شود یک کارخانه آردسازی درجه یک با تجهیزات به‌روز، یک سوم کارخانه‌ای قدیمی با تجهیزات نه چندان مدرن، سهمیه می‌گیرد که این خود موجب از بین رفتن انگیزه آردسازانی می‌شود که هزینه بسیار صرف راه‌اندازی واحدهای مدرن خود کرده‌اند.وی تأکید کرد: درجه‌بندی کارخانجات موجب افزایش انگیزه آردسازان و ارتقای کیفی محصول می‌شود.
مدیر عامل «گل آرد زاگرس» با بیان این‌که مسئولان ذیربط استانی نزدیک به یک سال است که درجه‌بندی کارخانجات آرد استان زنجان را به تعویق انداخته و مسئولیت را بر دوش این و آن می‌اندازند افزود: برای همین از مسئولان ‌درخواست داریم درجه‌بندی کارخانجات آرد استان زنجان به‌زودی به انجام‌ رسانند تا انگیزه‌های لازم برای رقابت سالم را در بین کارخانجات این استان برای تولید آرد با کیفیت و برتر ایجاد کنند.

حمایت از کارآفرینان موجب توسعه اقتصادی بیشتر خواهد شد
هادی‌زاده، با بیان این‌که بی‌تردید کارآفرینی نقش بسیار کلیدی در توسعه‌ی اقتصادی و پایدار همه جوامع دارد گفت: بنابر گفته یکی از بزرگان علم اقتصاد کارآفرینی موتور توسعه اقتصادی است که بدون آن هیچ کشوری نمی‌تواند به توسعه‌ اقتصادی دست یابد.وی افزود:کارآفرینی کیفیتی است که افراد را قادر می‌سازد یک فعالیت جدید را شروع کنند یا با قدرت فعالیت موجود را توسعه دهند.کارآفرینی موتور تحول و توسعه اقتصاد، فرهنگ و جامعه است. رشد و فراگیری این پدیده می‌تواند به تحول و دگرگونی اساسی در اقتصاد ملی منجر شود. کارآفرینی فرآیندی است که طی آن فرد کارآفرین با ارائه ایده و فکر جدید ایجاد کسب و کار با قبول مخاطره و تحمل ریسک، محصول و خدمت جدید را ارائه می‌کند. بنابراین این موضوع حمایت مسئولین را می‌طلبد که همواره با حمایت کارآفرین بتوانند موجب اشتغالزایی و توسعه اقتصاد شوند.