تصویب شیوه‌نامه فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی سازمان تحقیقات کشاورزی
تصویب شیوه‌نامه فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی سازمان تحقیقات کشاورزی
اقتصادسبز آنلاین: در نشست شورای تحقیقات کشاورزی سازمان تحقیقات، شیوه نامه فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی سازمان تحقیقات آموزش و آموزش کشاورزی تصویب شد.

اقتصادسبز آنلاین: در نشست شورای تحقیقات کشاورزی سازمان تحقیقات، شیوه نامه فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی سازمان تحقیقات آموزش و آموزش کشاورزی تصویب شد.

به گزارش خبرنگار ما، دکتر کامبیز بازرگان، معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، در این نشست، تحقیقات را به عنوان لازمه توسعه کشاورزی کشور دانست.
دکتر کامبیز بازرگان ضمن برشمردن مسؤولیت‌های خطیر این سازمان، گفت: لازم است با تقویت تعاملات بین بخشی و بخش دولتی و خصوصی بستر و زمینه‌های مساعد به منظور گسترش ارتباط بین تحقیقات و بهره‌برداران توسعه یابد.
وی به کار بستن شیوه‌های علمی و بهره مندی از دانش برای رفع مشکلات پیش روی کشاورزی کشور را ضروری دانست و تصریح کرد: سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی دارای ظرفیتی غیرقابل انکار برای عبور از مشکلات کشاورزی کشور است و لذا لازم است برای بهره‌ور کردن این ظرفیت‌ها در جایگاه حداکثری ، تلاشی جدی مبذول شود.
دکتر حشمت مدیرعامل اتحادیه مرکزی نظارت و هماهنگی تعاونی‌های روستایی نیز به عنوان مدعو این جلسه از شورا، به معرفی اهداف، وظایف، عملکرد و برنامه‌های اتحادیه پرداخت.
دکتر عباسی رییس موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی، سیمای آب کشور را با اشاره به اهم چالش‌های پیشرو ترسیم کرد.
در بخش دیگر از این جلسه شیوه نامه فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی در جامعه و صنعت توسط دکتر ولدان قائم مقام معاونت پژوهش و فناوری تبیین و پس از بحث و تبادل نظر، با لحاظ کردن نظرات مطرح شده این دستورالعمل به تصویب اعضای شورا رسید.
در مصوبات این جلسه از شورا، با توجه به اهمیت و ضرورت ارتقای مشارکت با بخش خصوصی، هریک از موسسات/ پژوهشگاه/ پژوهشکده‌های مستقل و مراکز تحقیقات ملی مکلف شدند در تعامل با اتحادیه متناظر خود، زمینه‌های همکاری مشترک را مشخص و نتیجه را ظرف مدت یکماه به سازمان اعلام کنند.
بنابر این گزارش، شورای تحقیقات کشاورزی با حضور دکتر کامبیز بازرگان معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی، دکتر رسول زارع قائم مقام رییس سازمان، دکتر ارژنگ جوادی معاون پژوهش و فناوری، دکتر محمودی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان، دکتر مویدی معاون سازمان و رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، رییسان پژوهشگاه، پژوهشکده‌ها و موسسه‌های تحقیقاتی و مدیران کل دفاتر ستادی به صورت وب کنفرانس برگزار شد.
“معرفی اتحادیه مرکزی نظارت و هماهنگی تعاونی‌های روستایی و کشاورزی ایران”، “تبیین سیمای آب کشور با محور رویکرد تحقیقات، آموزش و ترویج در پاسخ به چالش‌های جاری در این حوزه” و “تبیین شیوه نامه فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی” در جامعه و صنعت از جمله موضوعات مطرح شده در این جلسه بود. / پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی