ضرورت حمایت و توانمندسازی صندوق تعاون روستایی ایرانیان
ضرورت حمایت و توانمندسازی صندوق تعاون روستایی ایرانیان
اقتصادسبز آنلاین: حمایت و توانمندسازی صندوق تعاون روستایی ایرانیان در حال پیگیری است.

اقتصادسبز آنلاین: حمایت و توانمندسازی صندوق تعاون روستایی ایرانیان در حال پیگیری است.

محمد مصباح، مدیر عامل صندوق تعاون روستایی ایرانیان از ایجاد غرفه در جشن احیا ۱۶۰ واحد تولیدی خبر داد و گفت: در اردیبهشت ماه سال جاری در راستای سفر رئیس جمهوری به استان خوزستان و دعوت معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری از صندوق تعاون روستایی ایرانیان این صندوق با ایجاد غرفه در جشن احیا ۱۶۰ واحد تولیدی به عنوان احیاگر در کل کشور حضور یافت.
وی افزود: این صندوق در راستای استفاده از سرمایه‌های خرد اعضا، تسریع در ارائه خدمات، مشارکت در طرح‌های سرمایه گذاری، شبکه مویرگی احیاگری، رفع موانع تولید و عارضه یابی فعالیت داشته است.
مصباح با بیان اینکه نحوه ارائه خدمات در قالب احیاگری به واحدهای تولیدی و صنایع تبدیلی و تکمیلی تشکل‌های بخش کشاورزی به عنوان صندوق احیا به صورت «مدل احیاگری» صندوق تعاون روستایی ایرانیان بوده است، افزود: شناسایی، عارضه یابی، تهیه نقشه احیا واحد، اجرای نقشه راه احیا واحد، برنامه نظارت، پایش و ثبت وضعیت و آغاز دوره نگهداشت و توسعه از برنامه‌های این صندوق در این غرفه بوده است.
مدیر عامل صندوق تعاون روستایی ایرانیان درباره ویژگی‌های قالب احیاگری، گفت: واحدهای کشاورزی، تشکل‌های بخش کشاورزی، کارخانجات صنایع فرآوری و تبدیلی بخش کشاورزی در ابتدا شناسایی شده و پس از آن مشکلات مدیریتی (فضا، مواد اولیه، مالی، حقوقی، قضائی) آنان مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وی افزود: پس از ارائه راهکارهای برون رفت از وضع موجود، ارتقای ظرفیت موجود، گسترش زنجیره‌های ارزش و تولید؛ ارائه خدمات فنی مهندسی و تکنولوژی دستگاه‌های مورد نیاز و فعال شدن واحد، تأمین منابع مالی مورد نیاز واحد احیا شونده، بازیابی، فروش و صادرات محصولات تولیدی واحد عملیاتی می‌شود که رصد و کنترل میزان تحقق اهداف بررسی می‌شود.
مدیر عامل صندوق تعاون روستایی ایرانیان در پایان یادآور شد: این مهم مورد توجه ریاست جمهور قرار گرفته که بر ضرورت حمایت و توانمندسازی صندوق تعاون روستایی ایرانیان با توجه به مردمی بودن صندوق و مشارکت در سرمایه گذاری و احیا واحدهای تولید و صنایع وابسته بخش کشاورزی تاکید داشته است. / مهر