طراحی سیستم تشخیص سلامت میوه و سبزیجات
طراحی سیستم تشخیص سلامت میوه و سبزیجات
اقتصاد سبز آنلاین: از سال 2016 میلادی ساخت انواع ربات‌های هوشمند که بتوانند میوه‌ها و سبزیجات را از باغات و گلخانه‌ها بپینند، به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرد و این رویه هم هزینه‌های جاری مربوط به دستمزدهای ساعتی را کاهش داد و هم کمبود نیروهای کار در کشورهای مختلف جهان را تا اندازه‌ای جبران نمود.

اقتصاد سبز آنلاین: از سال ۲۰۱۶ میلادی ساخت انواع ربات‌های هوشمند که بتوانند میوه‌ها و سبزیجات را از باغات و گلخانه‌ها بپینند، به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرد و این رویه هم هزینه‌های جاری مربوط به دستمزدهای ساعتی را کاهش داد و هم کمبود نیروهای کار در کشورهای مختلف جهان را تا اندازه‌ای جبران نمود.

اما هم‌اکنون یکی از محققان ایتالیایی برای نخستین‌بار موفق شد سیستمی را طراحی کند که سلامت انواع میوه و سبزیجات را تشخیص می‌دهد و می‌تواند به ربات دستور دهد تا میوه‌های خراب را نچیند. این امر باعث می‌شود تا یکدستی در چیدن میوه و سبزیجات افزایش پیدا کند و دیگر نیازی به یک بررسی مجدد جهت جدا کردن میوه‌های خراب از سالم نباشد. در واقع این سیستم در بدنه ربات‌های چیدن میوه و سبزیجات نصب می‌شود و می‌تواد به‌عنوان یک بازوی مضاعف رباتیک عمل کند. ربات با استفاده از این سیستم هوشمند تشخیص می‌دهد که میوه خراب بوده و یا سبزی موردنظر طراوت لازم را ندارد. آنگاه فرمان لازم به بازوی این ربات داده می‌شود تا از چیدن آن میوه یا سبزی صرفنظر کند. از این رو باغبانان می‌توانند بدون هیچ مشکلی در همان زمان چیدن میوه یا سبزیجات، عمل جداسازی و تفکیک را نیز به‌طور دقیق و تخصصی انجام دهند و آنگاه هزینه‌های مربوط به این بخش را به حداقل برسانند. این سیستم به ساماندهی بسته‌بندی و پردازش انواع میوه و سبزیجات در مناطق مختلف شهری و برون‌شهری نیز کمک شایانی خواهد کرد.