مجمع انجمن ماشین‌سازان صنایع غذایی برگزار شد
مجمع انجمن ماشین‌سازان صنایع غذایی برگزار شد
اقتصادسبز آنلاین: مجمع عمومی عادی و فوق‌العاده انجمن صنفی کارفرمایی ماشین‌سازان صنایع غذایی ایران برگزار شد.

اقتصادسبز آنلاین: مجمع عمومی عادی و فوق‌العاده انجمن صنفی کارفرمایی ماشین‌سازان صنایع غذایی ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما، در این مجمع که با حضور حداکثری اعضای انجمن، رفیعی نماینده وزارت کار و توکلی نماینده اتاق ایران برگزار شد، گزارشی از عملکرد دوساله انجمن در زمان شیوع کرونا توسط مهندس خزایی دبیر انجمن قرائت شد.

به گفته خزایی در این دو سال که کشور درگیر شیوع پاندمی کرونا بود انجمن فعالیت‌های خود کمافی‌السابق انجام داد، اما با توجه به محدویت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشت جلسات سالانه برای ارایه گزارش عملکرد به اعضاء با محدودیت‌هایی مواجه بود.
وی ادامه داد: طی دو سال گذشته انجمن تفاهمنامه‌ای با دانشگاه جامع علمی کاربردی به امضاء رساند مبنی بر این‌که در موارد لزوم دانشجویان این دانشگاه جهت آشنایی بیشتر با ماشین‌آلات در خطوط تولید کارخانجات حضور یابند همچنین سازندگان ماشین‌آلات نیز با حضور در کلاس‌ها نحوه ساخت و کارکرد ماشین‌آلات صنایع غذایی را برای دانشجویان که در رشته‌های مرتبط مشغول به تحصیل هستند توضیح دهند.
همچنین تفاهمنامه دیگری نیز با دانشگاه پردیس ابوریحان در همین زمینه به امضاء رسیده است.

خزایی تأکید کرد: همچنان در نمایشگاه اینترپک به عنوان یکی از 5 کشور مطرح حضور داریم و تفاهمنامه‌های متعددی در زمینه برگزاری نمایشگاه در شهر آفتاب به امضاء رسیده است.
وی تصریح کرد: خوشبختانه با تعاملات خوبی که با وزارت بهداشت داشتیم نزدیک به 2 هزار نفر از پرسنل شرکت‌های عضو انجمن پیش از موعد مقرر واکسینه شدند.
خزایی با تأکید بر این‌که انجمن در سال‌ گذشته عضو اصلی کارگروه ماشین‌سازان صنعت مجمع تشخیص مصلحت نظام شده است گفت: در حال حاضر انجمن عضو اصلی اتاق فکر ماشین‌سازی مجمع نیز می‌باشد.

دبیر انجمن ماشین‌سازان تأکید کرد: همچنین انجمن عضو اصلی کارگروه استعلام ساخت داخل نیز می‌باشد که در این راستا طی دو سال گذشته نزدیک به 300 درخواست برای واردات ماشین‌آلات صنایع غذایی درصورت نبود نمونه مشابه تولید داخل مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.
وی در پایان گفت: سایت رسمی انجمن در 2 سال گذشته بسیار قدرتمند‌تر از قبل فعالیت کرده و در همین راستا بر آن شدیم تا این وب سایت به‌صورت 4 زبانه در اختیار اعضای انجمن قرار گیرد.

در ادامه این مراسم مهندس نائلی رئیس هیأت مدیره انجمن نیز ضمن تشکر از حضور تک‌تک اعضا گفت: خوشبختانه خانواده انجمن، ماشین‌سازان صنایع غذایی اکنون 42 عضو دارد و امیدواریم در آینده نزدیک به تعداد اعضا افزوده شود.
وی تصریح کرد: انجمن در زمینه دانش‌بنیان‌ها نیز فعالیت‌های بسیاری انجام داده و خوشبختانه در حال حاضر نزدیک به 20 عضو انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان هستند در ادامه این مراسم کلیه اعضا ضمن تأیید صورتجلسه‌های انجمن بازرس اصلی و علی‌البدل را نیز انتخاب کردند که بر این اساس سعید مصیبی با 13 رأی موافق بازرس اصلی و ندا کریمی با 12 رأی موافق بازرس علی‌البدل انجمن تعیین شدند.

گفتنی است انجمن ماشین‌سازان صنایع غذایی امسال حضور قدرتمندی در نمایشگاه اگروفود خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند جهت آشنایی با آخرین تکنولوژی‌های ماشین‌سازان داخلی به سالن 38B که اختصاصی متعلق به انجمن است، حضور به‌هم رسانند.