مذاکره بانک‌‎های مرکزی ایران و عراق برای حل مسائل
مذاکره بانک‌‎های مرکزی ایران و عراق برای حل مسائل
اقتصادسبز آنلاین: رییس اتاق بازرگانی ایران و عراق اظهار داشت: در حال حاضر بانک‌های مرکزی دو کشور در حال مذاکره برای حل برخی مسائل هستند.

اقتصادسبز آنلاین: رییس اتاق بازرگانی ایران و عراق اظهار داشت: در حال حاضر بانک‌های مرکزی دو کشور در حال مذاکره برای حل برخی مسائل هستند.

یحیی آل اسحاق، رییس اتاق بازرگانی ایران و عراق در ششمین همایش بین المللی توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری ایران و عراق که با حضور اعضای اتاق های بازرگانی عراق برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر روابط ایران و عراق چه در سطح جهانی و چه منطقه ای استراتژیک است و هر زمان عمیق تر و جامع تر می شود.
وی افزود: مسئولین دو کشور اعتقاد دارند که روابط اقتصادی لازمه تعمیق روابط سیاسی، اجتماعی، بین الملل و… است هر قدر روابط اقتصادی پایدارتر، مستحکم، با کیفیت و در حجم بالا باشد سایر حوزه روابط دو کشور نیز روز به روز بهتر خواهد شد.
رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق با اشاره به هدف گذاری رسیدن به رقم ۲۰ میلیارد دلار در سطح تجارت دو کشور، گفت: طبق آمار رسمی سطح تجارت دو کشور اکنون ۱۰ میلیون دلار و بر پایه آمار غیررسمی به ۱۴ میلیارد دلار هم رسیده ایم.
وی با تاکید بر لزوم پایداری در روابط دو کشور خاطرنشان کرد: در روابط دو کشور باید بلندمدت فکر کنیم و سرمایه گذاری ها به صورت پایه ای و زیربنایی انجام شود.
آل اسحاق تصریح کرد: بودجه مصوب عراق ۱۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری سالانه و ۴۵۰ میلیارد دلار برای مدت ۳ سال است. باید توجه کنیم که سهم بزرگی از این رقم داشته باشیم. ضمن اینکه به تجارت جاری نیز توجه کنیم و آینده روابط دو کشور به سمت سرمایه گذاری مشترک و زیربنایی برود.
وی با بیان اینکه البته ما مشکلاتی داریم که قابل حل و فصل است، افزود: تا ۱۵ سال آتی روابط اقتصادی با عراق در سطح بیشترین ظرفیت خواهد بود و آینده‌نگران باید به این موضوع توجه ویژه داشته و دولت ها به دنبال مستحکم و پایدار کردن این روابط باشند.
رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق یادآور شد: در حال حاضر بانک‌های مرکزی دو کشور در حال مذاکره برای حل برخی مسائل هستند. / ایلنا

 

اقتصادسبز آنلاین / اقتصاد سبز آنلاین / اقتصادسبز / اقتصاد سبز / صنایع غذایی / صنعت غذا / کشاورزی / پایگاه خبری صنعت غذا