مرکز کشاورزی هوشمند‌ پیشران‌ توسعه‌ خدمات‌ فضا پایه در‌ کشاورزی
مرکز کشاورزی هوشمند‌ پیشران‌ توسعه‌ خدمات‌ فضا پایه در‌ کشاورزی
اقتصادسبز آنلاین: سازمان نظام مهندسی به عنوان فراگیرترین نهاد متولی امر مهندسی در بخش کشاورزی، در راستای وظایف قانونی مبنی بر گسترش فناوری‌های جدید در کشاورزی ...

اقتصادسبز آنلاین: سازمان نظام مهندسی به عنوان فراگیرترین نهاد متولی امر مهندسی در بخش کشاورزی، در راستای وظایف قانونی مبنی بر گسترش فناوری‌های جدید در کشاورزی و به منظور فراهم آوردن زمینه بکارگیری تکنولوژی‌های فضاپایه برای هوشمندسازی کشاورزی، مرکز کشاورزی هوشمند را راه‌اندازی می کند.

به گزارش خبرنگار ما، شاهرخ رمضان‌نژاد، رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، در نشست صمیمی با مدیران نشریات تخصصی کشاورزی کشور گفت: در این مرکز که با محوریت مشارکت بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت های مردمی و ارتقای توان فنی و مهندسی کارشناسان کشاورزی راه اندازی می شود، خدمات فنی و مهندسی مرتبط توسط صاحبان دانش فنی یاد شده به واحدهای تولیدی به ویژه واحدهای بزرگ مقیاس ارائه می شود.
رمضان نژاد اظهار داشت: این مرکز به دلیل داشتن انتفاع اقتصادی برای تولیدکنندگان و کشاورزان، می تواند زمینه مناسبی برای نقش آفرینی مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی، شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها برای ارایه خدمات مرتبط در بخش فراهم نماید.
وی با تأکید بر بهره‌گیری از ظرفیت های مردمی در انجام امور، تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی با تکیه بر اصل مردمی کردن امور و تسهیل گری امور مرتبط، مرکز کشاورزی هوشمند را به عنوان پیشران پیشرفت و توسعه خدمات فضاپایه در کشاورزی راه اندازی می کند.
رییس سازمان مرکزی گفت: توسعه کشاورزی هوشمند که یکی از اهداف اساسی این مرکز می باشد، می تواند ضمن مهندسی سازی فرآیند تولید محصولات کشاورزی، موجبات افزایش بهره وری در واحدهای تولیدی و خدماتی را فراهم نماید. / روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور