مقایسه بیمه عمر و عمومی برای آینده شما
مقایسه بیمه عمر و عمومی برای آینده شما
اقتصادسبز آنلاین: بیمه یک قرارداد حقوقی بین یک شخص و یک شرکت بیمه است که در آن بیمه‌گر متعهد می‌‌شود که در مقابل حوادث غیرمترقبه(غیرمنتظره) با قیمت معینی (حق بیمه) حمایت مالی (مبلغ تضمین شده) ارائه کند.

زهرا مازندرانی

سرویس بین الملل: بیمه یک قرارداد حقوقی بین یک شخص و یک شرکت بیمه است که در آن بیمه‌گر متعهد می‌‌شود که در مقابل حوادث غیرمترقبه(غیرمنتظره) با قیمت معینی (حق بیمه) حمایت مالی (مبلغ تضمین شده) ارائه کند. انواع طرح‌های بیمه که امروزه در دسترس هستند را می‌توان به دو گروه دسته بندی کرد: بیمه عمر و بیمه عمومی

1. بیمه عمومی
برخی از انواع بیمه‌های عمومی ارائه شده به شرح زیر است:
بیمه درمانی
بیمه اتومبیل
بیمه صاحبان خانه
بیمه آتش سوزی
بیمه مسافرتی

2. بیمه عمر
بیمه عمر انواع مختلفی دارد. رایج ترین بیمه نامه‌های عمر ارائه شده به شرح زیر است:
بیمه عمر مدت‌دار
بیمه تمام عمر
بیمه وقف
بیمه بازنشستگی

بیایید نگاهی دقیق‌تر به انواع مختلف بیمه‌نامه بیندازیم:
بیمه عمومی
طرح‌های بیمه عمومی یکی از انواع بیمه‌نامه‌هایی هستند که علاوه بر فوت بیمه‌گذار، پوشش‌هایی را در قالب وجه تضمین شده در قبال خسارت ارائه می‌‌کنند. به طور کلی، بیمه عمومی به انواع طرح‌های بیمه اطلاق می‌‌شود که محافظت مالی در برابر خسارات ناشی از تعهدات مانند دوچرخه، خودرو، خانه یا سلامتی را فراهم می‌‌کند.

بیمه درمانی
بیمه درمانی نوعی بیمه‌نامه است که هزینه‌های درمان را پوشش می‌دهد. بیمه نامه‌های درمانی هزینه‌های درمان هر بیماری یا جراحت را پوشش می‌دهند یا بازپرداخت می‌کنند. اشکال مختلف بیمه درمانی طیف وسیعی از قبض‌های پزشکی را پوشش می‌دهد. مراقبت‌های بستری، درمان بیماری بحرانی، صورت حساب‌های پزشکی پس از بستری، رویه‌های مراقبت روزانه مثال‌هایی از این نوع بیمه هستند.
چند نوع از بیمه نامه‌های درمانی نیز هزینه‌های مراقبت و قبل از بستری شدن را پوشش می‌دهند. در زیر برخی از انواع بیمه نامه‌های درمانی موجود آمده است:
1) بیمه درمانی انفرادی،که یک نفر را پوشش می‌دهد.
2) بیمه شناور خانواده،این نوع بیمه به خانواده شما اجازه می‌دهد تا تحت یک بیمه نامه قرار گیرند که اغلب شامل همسر و دو فرزند می‌شود.
3) پوشش بیماری بحرانی،نوعی بیمه درمانی که انواع بیماری‌های تهدید کننده زندگی مانند سکته مغزی، حمله قلبی، نارسایی کلیوی، سرطان و سایر شرایط مشابه را پوشش می‌دهد. هنگامی که بیمه‌گذار به بیماری جدی مبتلا می‌شود، مبلغی را یکجا دریافت می‌کند.
4) بیمه سلامت سالمندان، این بیمه نامه‌ها برای افراد بالای 60 سال طراحی شده است.
5) بیمه درمانی گروهی، نوعی بیمه است که یک کسب و کار به کارکنان خود ارائه می‌دهد.

بیمه وسایل نقلیه
بیمه‌های اتومبیل انواع مختلفی از بیمه هستند که تصادفات را پوشش می‌دهند. انواع مختلفی از پوشش بیمه اتومبیل وجود دارد، از جمله:
1) بیمه خودرو، این طرح شامل خودروهای چهارچرخ خصوصی می‌شود. دو نوع طرح بیمه اتومبیل وجود دارد: بیمه شخص ثالث و بیمه نامه‌های پوشش طولانی.
2) بیمه دوچرخه، این نوع از بیمه‌ها نوعی از بیمه هستند که از وسایل نقلیه دو چرخ خصوصی درصورت تصادف محافظت می‌کنند.
3) بیمه وسایل نقلیه تجاری، نوعی بیمه که هر وسیله نقلیه ای را که برای مقاصد تجاری استفاده می‌شود پوشش می‌دهد.

بیمه صاحبان خانه
بیمه صاحبخانه، همانطور که از نام آن پیداست پوشش کاملی را برای وسایل و زیرساخت‌های ملک شما در برابر تخریب فیزیکی یا آسیب ارائه می‌دهد. به عبارت دیگراین نوع بیمه خانه شما را در برابر بلایای طبیعی و بلایای انسانی مانند آتش سوزی، زلزله، گردباد و سرقت محافظت می‌کند.

در زیر نمونه‌هایی از چندین نوع بیمه نامه خانه آورده شده است:
1) بیمه ساختمان، برای محافظت از پایه خانه در برابر تخریب در‌صورت وقوع حادثه عمل می‌کند.
2) پوشش مسئولیت عمومی، از ملک مسکونی بیمه شده در برابر هرگونه آسیب‌ناشی از بازدیدکننده یا شخص ثالث در حین حضور در محل محافظت می‌کند.
3) سیاست استاندارد آتش سوزی و خطرات ویژه،حفاظت در برابر آتش سوزی، بلایای طبیعی (مانند زلزله، رانش زمین، طوفان و سیل)، و فعالیت‌های ضد اجتماعی ناشی از انسان (مانند اعتصابات و شورش‌ها) را در بر دارد.

بیمه عمر
بیمه نامه‌های عمر در شرایط غیرقابل پیش بینی مانند مرگ یا ناتوانی از بیمه‌گذار محافظت می‌کند. گذشته از تأمین امنیت مالی، بسیاری از انواع طرح‌های بیمه عمر، بیمه گذاران را قادر می‌سازد تا درآمد خود را با پرداخت‌های مکرر به گزینه‌های مختلف سهام، پس انداز کنند. ممکن است برای محافظت از آینده مالی خانواده خود در برابر فراز و نشیب‌های زندگی، یک بیمه نامه عمر دریافت کنید. پوشش بیمه ای شامل مبلغ قابل توجهی است که اگر موردی برای شما پیش بیاید به شما مبلغی بر اساس بیمه انتخابی شما پرداخت می‌شود. بر اساس نیازهای مالی خود، می‌توانید طول بیمه نامه عمر، میزان پوشش و انتخاب پرداخت را انتخاب کنید. انواع مختلف بیمه نامه‌های عمر به شرح زیر است:

بیمه عمر مدت‌دار
طرح‌های بیمه مرتبط با واحد
بیمه تمام عمر
طرح‌های وقف
طرح کودک برای آموزش
برنامه‌های بازنشستگی
1) بیمه عمر مدت دار، بیمه مدت دار بهترین و ارزان ترین نوع بیمه عمر است که به شما این امکان را می‌دهد تا سطح بالایی از پوشش بیمه را برای مدت زمان مشخصی انتخاب کنید. با یک بیمه نامه عمر کم هزینه، می‌توانید از آینده مالی خانواده خود محافظت کنید (طرح‌های مدت دار بیمه معمولاً ارزش نقدی ندارند و بنابراین در مقایسه با سایر محصولات بیمه عمر با نرخ حق بیمه کمتری در اختیارتان قرار می‌گیرند.)

2) بیمه تمام عمر، طرح‌های بیمه تمام عمر، که اغلب به عنوان طرح‌های بیمه عمر «متعارف» شناخته می‌‌شوند، از زندگی کامل فرد بیمه‌گذار (معمولاً تا سن 100 سالگی) محافظت می‌‌کنند، برخلاف هر نوع بیمه عمر دیگری که فقط برای چند سال فرد را پوشش می‌دهد.
در حالی‌که یک بیمه نامه کل عمر سود فوت را پرداخت می‌کند، اما دارای یک جزء پس‌انداز است که به بیمه نامه کمک می‌کند ارزش نقدی را در طول زمان جمع کند. مدت سررسید بیمه نامه‌های کل عمر 100 سال است. اگر بیمه شده بیش از سن بلوغ زنده بماند، کل بیمه نامه عمر تبدیل به موقوفه سررسید می‌شود.
3) وقف، طرح‌های موقوفه محافظت مالی در برابر خطرات زندگی را فراهم می‌‌کنند و همچنین به بیمه‌گذاران اجازه می‌‌دهند که به طور مداوم در مدت زمان معینی پس‌انداز کنند. اگر بیمه‌گذار از مدت بیمه‌نامه جان سالم به در ببرد، طرح وقف سررسید می‌‌شود و بیمه‌گذار مبلغی یکجا دریافت می‌‌کند.
اگر چیزی برای شما (به عنوان بیمه شده عمر) پیش آمد، بیمه نامه وقف بیمه عمر کل مبلغ تضمین شده را به خانواده شما (ذینفعان) پرداخت می‌کند.
4) طرح بیمه پیوندی واحد (ULIP)، این نوع بیمه نامه‌ها مزایای بیمه را با سرمایه‌گذاری ترکیب می‌کند. در واقع محصولات بیمه پیوندی واحد، ترکیب محصولات بیمه ای با محصولات بازار سرمایه است. برخی مردم به‌دنبال تأمین آینده عزیزان خود در اثر حوادث ناگوار هستند. در عین‌حال برخی به‌دنبال استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه هستند.
برای مشتریانی که هر دو را با هم می‌خواهند محصولات بیمه پیوندی واحدی ایده آل است.در صورت فوت، مبلغ سرمایه بیمه‌نامه به بازماندگان پرداخت می‌شود، ولی در عین حال، بخشی از پول در بازار سرمایه و در محصولاتی که خود مشتری مشخص می‌کند، سرمایه گذاری می‌شود. این سرمایه‌گذاری توسط افراد متخصص و مدیران حرفه ای انجام می‌شود و مکانیسمی بسیار مشابه صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک دارد.
5) طرح‌های بیمه برای کودکان، این نوع بیمه مختص به کودکان در تأمین مالی زندگی فرزندتان مانند تحصیلات و ازدواج کمک خواهد کرد. به بیان دیگر، این نوع بیمه پس‌انداز و مزایای بیمه را با هم ترکیب می‌کند تا به شما کمک کند برای نیازهای آینده فرزندتان در هر سنی آماده باشید.

 

 

اقتصادسبز آنلاین / اقتصاد سبز آنلاین / اقتصادسبز / اقتصاد سبز / صنایع غذایی / صنعت غذا / کشاورزی / پایگاه خبری صنعت غذا