ناسا در حال یادگیری نحوه کشاورزی در مریخ و ماه است
ناسا در حال یادگیری نحوه کشاورزی در مریخ و ماه است
اقتصاد سبز آنلاین: چه از قاره‌ای به قاره دیگر یا از ساحلی به ساحل دیگر، مردم همیشه حرکت‌های بزرگ خود را همراه با گیاهان انجام داده‌اند. سفر دور از زمین نیز تفاوتی نخواهد داشت.

اقتصاد سبز آنلاین: چه از قاره‌ای به قاره دیگر یا از ساحلی به ساحل دیگر، مردم همیشه حرکت‌های بزرگ خود را همراه با گیاهان انجام داده اند. سفر دور از زمین نیز تفاوتی نخواهد داشت.

موفقیت ما در دنیاهای دیگر تا حدی به ساقه‌های انعطاف‌‌پذیر گیاهان بستگی دارد. آنا لیزا پل، یکی از مدیران آزمایشگاه گیاهان فضایی دانشگاه فلوریدا می‌گوید: «گیاهان چیزهایی هستند که ما به عنوان کاوشگر با خود می‌بریم. در واقع آن‌ها بخشی از میراث اصلی ما هستند، چه به آن فکر کنیم یا نکنیم.» در تمام حملات کوتاهی که تاکنون به فضا انجام شده است، فضانوردان تقریبا به طور کامل خود را با مواد غذایی بسته‌بندی شده، حفظ کرده اند. اما اگر انسان‌‌ها امیدوار باشند که زیستگاه‌های طولانی ‌مدت در ماه یا مریخ ایجاد کنند، سلامت جسمی و روانی آن‌ها از توانایی رشد گیاهان سود می‌‌برد.

بیشتر بخوانید: برنامه وفاداری «مک‌دونالد» به زودی فعال می‌شود

ناسا برای پیشبرد کشاورزی فضایی تلاش کرده است، تا حدی به این دلیل که یک مجموعه گیاهی قوی می‌تواند به عنوان سیستم چندمنظوره حیاتی نهایی، تولید کالری و مواد مغذی برای خوردن، ساخت اکسیژن برای تنفس و گرفتن دی اکسید کربن از هوا، عمل کند. ناسا در همکاری با دانشگاه ویسکانسین، کشف کردند که می‌‌توانند چراغ‌های رشته ‌ای داغ و دست و پا گیر را با ترکیب خاصی از چراغ‌‌های LED جایگزین کنند. ال‌ای‌دی‌های قرمز که در مصرف انرژی کارآمدتر بودند، به گیاهان اجازه فتوسنتز می‌‌دادند. اما گیاهان به نور آبی نیز نیاز داشتند وگرنه بیش از حد بلند و دوک می‌شوند. این کار منجر به ثبت اختراع شد و مزارع داخلی امروزی اغلب گیاهان را با رژیم غذایی مشابهی از فوتون‌های قرمز و آبی تغذیه می‌‌کنند؛ به همین دلیل است که مزارع داخلی اغلب در نور بنفش غرق شده‌‌اند.