نبود سرمایه در گردش و نوسانات ارز مشکل اصلی تولیدکنندگان است
نبود سرمایه در گردش و نوسانات ارز مشکل اصلی تولیدکنندگان است
اقتصادسبز آنلاین: مهندس اسماعیل مرادی، جانباز هشت سال دفاع مقدس از مردان تلاشگر و دلسوز استان فارس است که با هدف اشتغالزایی و گسترش چرخه تولید در این استان موفق به تأسیس تنها کارخانه تولیدی نوشیدنی‌های رنگی در ایران با برند بریوما شده است.

اقتصادسبز آنلاین: مهندس اسماعیل مرادی، جانباز هشت سال دفاع مقدس از مردان تلاشگر و دلسوز استان فارس است که با هدف اشتغالزایی و گسترش چرخه تولید در این استان موفق به تأسیس تنها کارخانه تولیدی نوشیدنی‌های رنگی در ایران با برند بریوما شده است.

وی بازنشسته بانک کشاورزی و دارای تحصیلات گیاه پزشکی بوده که در سال ۱۳۹۳ به جهت تأسیس این کارخانه با مطالعات و تحقیقات فراوان و گرفتن مجوزهای لازم توانسته در تیرماه ۱۳۹۹ با ۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در ۳۶ کیلومتری شهرستان شیراز بعد از مجموعه پردیس دانشگاه شیراز در مساحتی به وسعت ۱۲ هزار مترمربع این واحد را تأسیس کند. در این کارخانه انواع بسته‌بندی‌های شیشه‌ای اختصاصی با برند بریوما تولید می‌شود.
مهندس مرادی ضمن بیان توضیحاتی در رابطه با روند شکل‌گیری و تأسیس کارخانه در ادامه گفت: خوشبختانه محصول ویتامین C شرکت به‌دلیل کیفیت بالا حرف اول را در کشور و حتی در صادرات می‌زند به‌گونه‌ای که کشور عمان طرفدار پروپاقرص این محصول است.
وی ادامه داد: این کارخانه با ظرفیت تولید هزار کارتن در روز برای ۲۱ نفر به صورت مستقیم و 100 نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغالزایی کرده است اما متأسفانه دغدغه و مشکلات فراوانی هم وجود وارد که اگر این مشکلات رفع شود در طرح توسعه که برنامه‌ریزی شده است می‌توان تا 8 هزار کارتون در روز انواع نوشیدنی تولید کرد.

بیشتر بخوانید: نمایشگاه SANDWICH & SNACK SHOW 2021

 وی تصریح کرد: نبود سرمایه در گردش و نوسانات ارز و همچنین کمبود نقدینگی کار تولید را بسیار سخت کرده و نمی‌توان برنامه‌‌های بلندمدتی را برای شرکت ترسیم کرد، نبود سرمایه در گردش در جهت تامین مواد اولیه از مشکلات اساسی کارخانه «بریوما» است. مهندس مرادی همچنین حذف دلالان در بازار فروش را بزرگترین خدمت به تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان عنوان و تأکید کرد این امر کمک بسزایی به راندمان تولید خواهد کرد.
در ادامه مهندس فرهاد شعیبی‌زاده، مدیرفروش شرکت بریوما با تأکید بر این‌که با هدف توسعه اشتغالزایی و کمک به تولید وارد این عرصه شده است گفت: فروش در کل کشور و صادرات به کشور عمان و ثبت سفارش از کشور امارات، روسیه، پاکستان، افغانستان و عراق نشان از کیفیت برتر محصولات بریوما نسبت به مشابه خارجی دارد. وی ادامه داد: در بازار داخلی هم در تمام استان‌های کشور مشتری داریم، اما متأسفانه حدود 5 ماه است سهمیه شکر و تحویل آن قطع شده است و ما مجبور هستیم از بازار آزاد و به نرخ آزاد شکر تهیه کنیم علت این امر این است که سهمیه 51 تن شکر یارانه‌ای مصوب شده بوده که متأسفانه 20 تن از این میزان مصوب شکر به شرکت تحویل داده شد البته با تغییر متولی توزیع شکر از اداره غله به اداره صنعت معدن و تجارت استان همین میزان سهمیه هم به طور کامل قطع شد و 5 ماه با نرخ آزاد شکر برای تولیدات کارخانه خریداری می‌شود.
شعیبی زاده ادامه ‌داد: پس از پیگیری به این نتیجه رسیدیم که اداره صمت استان فقط به کارخانجات زیرمجموعه خود که مجوز پروانه بهره‌برداری را از آن اداره دریافت کرده‌اند سهمیه شکر می‌دهد اما از آنجا که پروانه شرکت بریوما از وزارت جهادکشاورزی صادر شده است سهمیه شکر کارخانه قطع شد و در این زمینه خواستار پیگیری مسؤولین مربوطه در جهت رفع این تبعیض غلط هستیم.