اقتصادسبز آنلاین: 570 شرکت و واحد تولیدی داخلی و 95 شرکت خارجی یا نمایندگیهای آنها از 17 کشور جهان در بیستونهمین نمایشگاه بینالمللی صنایع کشاورزی، موادغذایی، ماشینآلات و صنایع وابسته (ایران اگروفود 2022) در تهران گردهم آمدهاند.
لادن ملکی، مدیر اجرایی شرکت پالارسامانه (مجری نمایشگاه ایران اگروفود) در گفتوگو با خبرنگار ما ضمن بیان این مطلب خاطرنشان ساخت: نمایشگاه امسال در فضایی به وسعت
60 هزار مترمربع برپا شده و شرکتهایی از کشورهای اسپانیا، اتریش، امارات متحده عربی، ایتالیا، آلمان، برزیل بلاروس، بلژیک، ترکیه، تونس، دانمارک روسیه، سوئیس، عمان، فرانسه، هلند و هند در نمایشگاه حضور یافتهاند.
وی با یادآوری اینکه نمایشگاه «ایران اگروفود» در طی 29 دوره برگزاری بدون وقفه از سال 1373 تاکنون برگزار شده است، گفت: نمایشگاه امسال پس از تعدیل محدودیتها و ملاحظات ناشی از شیوع بیماری کووید 19 از استقبال بسیار بالای تولیدکنندگان داخلی نیز برخوردار بوده است و شرکتکنندگان و تولیدکنندگان مطرح داخلی، آخرین دستاوردهای خود را در زمینه فرآوردهها و محصولات غذایی، صنایع تبدیلی، ماشینآلات، تجهیزات و تکنولوژی صنایعغذایی، بستهبندی و واحدهای تحقیقاتی و پژوهشی در معرض دید دستاندرکاران و متخصصان خواهند گذاشت.ملکی اظهار داشت: نکته مهم دیگر در برگزاری نمایشگاه «ایران آگروفود 2022» این است که پیش از ثبتنام و جانمایی، کلیه دستورالعملها و پروتکلهای بهداشتی تدوین شده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شرکت سهامی نمایشگاهها در اختیار متقاضیان مشارکت قرار گرفت، تا شرکتکنندگان همچنان پیش از هر چیز، رعایت این نکات را در راستای حفظ سلامت عمومی مدنظر داشته باشند.
بیشتر بخوانید: رونق دوباره صنعت نمایشگاهی با «ایران اگروفود 2022»
به گفته وی، حضور گسترده و هدفمند مجدد تشکلها و انجمنهای فعال صنایع غذایی با اعضای زیرمجموعه خود بهصورت گروهی و در سالنهای اختصاصی یا در قالب برپایی نشستهای تخصصی جانبی از ویژگیهای ارزشمند این نمایشگاه است.
ملکی تأکید کرد: برپایی پاویون شرکتهای دانشبنیان و استارتاپها نیز توسط صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری قطعاً همچون همیشه بر غنای این نمایشگاه خواهد افزود.
وی افزود: یکی از اهداف اصلی این نمایشگاه، بازدید حداکثری متخصصان و دستاندرکاران (نشستهای تخصصی در قالب مذاکرات B2B ) در این گردهمایی 4 روزه است.
مدیر اجرایی شرکت پالارسامانه، ارتقای سطح دانش فنی و فناوری و تبادل اطلاعات روز در موضوعات و تمهای نمایشگاه، معرفی توانمندیها و پیشرفتهای کشورمان در زمینههای صنعت موضوعی نمایشگاه، ارتقای سطح مبادلات تجاری کشور در جهت توسعه صادرات غیرنفتی، آشنایی شرکتکنندگان و بازدیدکنندگان متخصص از نمایشگاه با آخرین دستاوردهای علمی و صنعتی شرکتکنندگان و تولید کنندگان داخلی و خارجی در زمینههای موضوعی نمایشگاه، تشویق و ترغیب تولیدکنندگان برای رقابت سالم و هدفمند در عرصه این صنعت و ایجاد فضا جهت ارتباط مستقیم تولیدکنندگان با متخصصین و قشر مخاطب را از اهداف برگزاری این نمایشگاه برشمرد.