«نوسانات قیمت» مهم‌ترین مانع تولیدکنندگان مواد اولیه صنایع غذایی است
«نوسانات قیمت» مهم‌ترین مانع تولیدکنندگان مواد اولیه صنایع غذایی است
اقتصادسبز آنلاین: «شرکت آریا گستران نوآورسپنتا در سال 1393 تاسیس و با هدف واردات مواد اولیه فعالیتش را آغاز کرد...

اقتصادسبز آنلاین: «شرکت آریا گستران نوآورسپنتا در سال 1393 تاسیس و با هدف واردات مواد اولیه فعالیتش را آغاز کرد و پس از تحریم‌های کشورهای غربی و با هدف تولیدات داخلی و با چشم انداز صادرات به کشورهای دیگر، یکسری از محصولات را بومی‌سازی کرد و با توجه به سابقه تولیدی در سال‌های گذشته و به کارگیری از تجربیات محصولات گوشتی با برند اَرک را روانه بازار کرد و در سال 1402 توانست مواد اولیه لبنی را نیز تولید و روانه بازار کند.»
آنچه خواندید بخش‌هایی از صحبت‌های علی علیزاده، مدیرعامل شرکت «آریاگستران نوآورسپنتا» (اَرک) است که مشروح آن در ادامه می‌آید:

به عنوان نخستین پرسش مهمترین مشکلاتی که در سال جاری در پروسه تولید داشتید را تشریح کنید.
نوسان قیمت ارز،‌ قطعی برق و گاز، تعطیلی‌های متعدد با عناوین مختلف از جمله مناسبت‌ها و قطعی‌های برق و‌ افزایش هزینه‌های تولید تنها بخش کوچکی از مشکلات است که طی مدتی که از سال سپری شده، گریبان تولید را گرفته که البته این موارد، به مواردی نظیر تأمین مالی، تأمین مواداولیه جهت تولید، مالیات و … هم افزوده شده است.

با توجه به نوسان نرخ ارز و بی‌ثباتی اقتصاد در زمینه تأمین مواد اولیه با چه مشکلاتی مواجه بودید؟
نوسانات قیمت ارز و نوسانات اقتصادی و افزایش قیمتها به عناوین مختلف در دو جنبه ما را دچار مشکل کرد.
نخست این‌که از دست دادن بازار فروش به دلیل کسری مواد اولیه تولید محصولات مشکلات بسیاری ایجاد و تولیدکنندگان را نزد مشتریان بد قول کرد و همچنین این افزایش قیمت‌ها باعث شد که حس خریدار به‌دلیل بالا بودن قیمت‌ها از بین برود و از خرید صرفنظر کند.
از سوی دیگر کمبود مواد اولیه مزیدی بر علت بوده، چرا که تأمین کنندگان به دلیل نوسانات قیمت قادر به تامین نبودند، و به عبارتی مواد اولیه لازم را نمی‌فروختند، چون اطمینانی از قیمت فردا نداشتند در نتیجه یا به صورت قطره چکانی تامین صورت می‌گرفت و یا اصلاً تامین نمی‌شد.

جهت ارتقای مصرف سرانه محصولات پروتئینی و فرآورده های گوشتی توضیح دهید.
یکی از مواردی که در سال‌های اخیردر جامعه بسیار نمود پیدا کرده، بحث سلامت فرآوردهای پروتئینی است و هدف اصلی ما در مجموعه «آریا گستران نوآور سپنتا» بر روی دو موضوع متمرکز است، نخست ارتقای کیفیت تولیدات پروتئینی و دوم بهبود قیمت تمام شده برای تولید کننده است که مصرف کننده با بهای تمام شده پایین‌تری بتواند این محصولات ضروری در سبد خانواده را تهیه کند، چرا که با افزایش قیمت گوشت و مرغ، فرآوردهای گوشتی ‌که از نظر پروتئین در شرایط بهتری نسبت به گوشت و مرغ قرار دارد، می‌تواند جایگزین مناسبی برای مردم محسوب شود، ضمن این‌که ذائقه جوانان ‌به‌سمت این ‌فرآورده‌ها می‌باشد که سلامت آن برای ما از اهم واجبات است.

چه صحبتی با مصرف کنندگان محصولات «اَرک» دارید؟
تولید کننده‌های عزیز در صنایع فرآوردهای گوشتی و لبنی آگاه باشند که شعار اصلی ما در مجموعه اَرک «کنار شما تا پایان یک تولید با کیفیت» است.
اساس ارتقای کیفیت تولیدات مشتریان با در نظر گرفتن بهبود قیمت تمام شده مدنظر ماست و در زمینه حفظ ارزش غذایی به‌صورت سلامت در سبد خانوار ایران تلاش می‌کنیم.
همچنین برای بهتر انجام شدن این اهداف شرکت «آریا گستران نوآور سپنتا» با نام تجاری «اَرک» بخشی را در کنار واحد فروش و تهیه مواد اولیه راه اندازی نموده که تولید کنندگان بتوانند با مشاوره گرفتن از مشاوران تولید ما در زمینه بهبود تولید بهره کافی را ببرند.
شرکت «اَرک» در تلاش است با تأمین مواد اولیه مناسب به تولیدکنندگان یاری برساند تا محصولات خود را با بالا‌ترین کیفیت، طعم لذیذ و قیمت تمام شده پایین‌تر تحویل جامعه بدهد.

مهمترین ویژگی‌های مواد اولیه فرآورده‌های گوشتی و لبنی «اَرک» توضیح دهید.
مهم‌ترین ویژگی محصولات ما با توجه به سابقه تولیدی که داشتم این است که موادی را تولید می‌کنیم که بر مبنای مشکلات تولیدی مدیران مبادرت به تولید کرده و نواقصی که در برخی مواد بود را برطرف و بهینه‌سازی کردیم.
محصولات مجموعه ما بر پایه کیفیت بنا و تولید می‌شود و بیشتر از کمیت و فروش بالا، تمرکز بر خاص بودن و کیفیت آنها داریم.

 
 

اقتصادسبز آنلاین / اقتصاد سبز آنلاین / اقتصادسبز / اقتصاد سبز / صنایع غذایی / صنعت غذا / کشاورزی / پایگاه خبری صنعت غذا