واکاوی موانع و مشکلات صنعت دامپروری در «برزگر» شماره 1167
واکاوی موانع و مشکلات صنعت دامپروری در «برزگر» شماره 1167
اقتصادسبز آنلاین: یک‌هزار و یکصد و شصت و هفتمین شماره «برزگر» ویژه مردادماه با ده‌ها تحلیل و مطلب خواندنی منتشر شد.

اقتصادسبز آنلاین: یک‌هزار و یکصد و شصت و هفتمین شماره «برزگر» ویژه مردادماه با ده‌ها تحلیل و مطلب خواندنی منتشر شد.

«ساداتی‌نژاد بدشانس‌ترین وزیر جهادکشاورزی» عنوان سرمقاله این شماره است که به تحلیل آخرین وضعیت بخش کشاورزی در آستانه آغاز به‌کار دولت سیزدهم پرداخته است.
در بخشی از سرمقاله می‌خوانیم: «… ساداتی‌نژاد به‌خوبی بخش کشاورزی را می‌شناسد و نسخه‌های درمان وضع موجود را نیز در برنامه‌‌هایش قرار داده است، اما به‌راستی آیا کلید رفع بحران‌های فعلی بخش کشاورزی نیز در دستان او قرار دارد؟ آیا او تیم و ابزار اجرایی‌کردن برنامه‌های ارایه شده خود را در اختیار دارد؟ آیا منابع محدود ارزی کشور امکان زدودن بسیاری از نارسایی‌های فعلی بخش‌ کشاورزی را به او خواهد داد یا قرار است بازهم بخش کشاورزی با ایجاد قرارگاه‌های محصولی و موردی اداره شود؟…»
مجموعه‌ای منظم از بی‌نظمی‌ها، میراث یازدهمین وزیر جهادکشاورزی، عنوان گزارش اصلی نشریه است که به تاریخچه وزارت کشاورزی و معرفی وزرای جهادکشاورزی از زمان تشکیل دولت موقت تاکنون که شامل 10 وزیر و یک سرپرست می‌باشد پرداخته است.

بیشتر بخوانید: طراحی سیستم هوشمند آبیاری در مزارع کشاورزی عمودی

کاهش اشتغال در بخش کشاورزی، نگاهی به مزیت‌های پرورش مرغ سایز، خواص برنج ارزنی، کشت فراسرزمینی؛ افزایش بهره‌وری یا سرمایه‌گذاری زیربنایی، آنالیز تولید گل و گیاه، بررسی وضعیت تولید میوه‌های گرمسیری در ایران و استبرق پوشینه بهشتیان از جمله مهمترین مقالات این شماره «برزگر» به‌شمار می‌رود.
تدوین گزارشی جامع از مجتمع کشت و صنعت «اشراق» به‌عنوان نگین درخشان کشاورزی و دامپروری کشور و مصاحبه با دکتر ایوب لکی، مدیرعامل این کشت و صنعت و همچنین گزارش کاملی از زنجیره مرغ تخم‌گذار کاسپین طلایی «چیکا» به‌عنوان اولین زنجیره تولید تخم‌مرغ در کشور وحامی محیط‌زیست و سلامت خانواده ایرانی از جمله گزارش‌های خواندنی این شماره به‌شمار می‌رود که در کنار بخش‌های ثابتی نظیر کشاورزی پست‌مدرن، اخبار برندها، پاورقی‌ برزگر و برزگر در گذر تاریخ مجموعه‌ای خواندنی را در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است.

علاقه‌مندان جهت مطالعه منظم این شماره می‌توانند با شماره تلفن 66560681 تماس حاصل نمایند.