واگذاری پیش ممیزی واحدهای تولیدی به تشکل‌ها
واگذاری پیش ممیزی واحدهای تولیدی به تشکل‌ها
اقتصادسبز آنلاین: با عقد تفاهمنامه‌ای میان سازمان دامپزشکی کشور و انجمن صنعت بسته‌بندی گوشت و مواد پروتئینی کشور این سازمان پیش ممیزی از واحدهای تحت نظارت خود را به تشکل‌ها و اتحادیه‌ها واگذار کرد.

اقتصادسبز آنلاین: با عقد تفاهمنامه‌ای میان سازمان دامپزشکی کشور و انجمن صنعت بسته‌بندی گوشت و مواد پروتئینی کشور این سازمان پیش ممیزی از واحدهای تحت نظارت خود را به تشکل‌ها و اتحادیه‌ها واگذار کرد.

به گزارش خبرنگار ما، دکتر سید محمد آقامیری، رئیس سازمان دامپزشکی کشور در بازدید از شهر پروتئین مهیا و در راستای عقد تفاهمنامه با انجمن صنعت بسته‌بندی گوشت و مواد پروتئینی کشور که گام نخست در راستای برون‌سپاری بخش‌هایی از وظایف به بخش خصوصی به‌شمار می‌رود، ضمن بیان این مطلب افزود: این تصمیم مهم سازمان، بسیار کارشناسانه و در جهت ارتقای کیفیت محصولات پروتئینی سراسر کشور و ارتقای بهداشت و سلامت عمومی جامعه اجرایی می‌شود.
وی با بیان این‌که این اقدام بیانگر اعتماد قوی و صددرصدی سازمان دامپزشکی کشور به همکاری‌های دوجانبه با تشکل‌ها است، تصریح کرد: امروز پیش‌ممیزی واحدهای تولیدی، واحدهای کشتارگاهی، مراکز عرضه، توزیع و فرآوری محصولات پروتئینی با منشأ دامی به تشکل‌ها، انجمن‌ها و اتحادیه‌ها به نیابت از سازمان دامپزشکی کشور واگذار شده است.

بیشتر بخوانید: ژنراتور HPGen، یک جایگزین پایدار برای تولید پراکسید هیدروژن

آقامیری با ابراز امیدواری نسبت به اجرای مطلوب این تفاهمنامه اظهار داشت: اجرای مطلوب امور در این خصوص منجر به آن خواهد شد تا این سازمان در سایر حوزه‌ها هم از ظرفیت‌های تشکل‌ها استفاده کند، چرا که نمایندگان تشکل‌ها به‌عنوان نمایندگان اعضا، بهترین مرجع برای پیگیری امور و رفع مشکلات هستند.
وی تأکید کرد: سازمان دامپزشکی در تلاش است دستورالعمل‌های موجود را با اتکا بر موارد علمی و در راستای حمایت از تولید مورد بازنگری قرار دهد و از این‌رو سازمان به‌عنوان مشاوران بهداشتی رایگان واحدهای تولیدی به ایفای نقش خواهد پرداخت.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور درخصوص جزئیات این تفاهمنامه خاطرنشان ساخت: براساس این تفاهمنامه در واقع هر انجمن براساس چک لیست سازمان و هر 3 ماه یکبار بر اعضایش نظارت می‌کند و متعاقباً هر 6 ماه یکبار هم سازمان دامپزشکی کشور وارد عمل شده و راساً اقدام به ممیزی اقدامات تشکل‌ها و واحدهای تولیدی می‌کند.

رتبه‌بندی مراکز تولیدی و محصولات پروتئینی بسته‌بندی شده

آقامیری رتبه‌بندی مراکز تولید و بسته‌بندی محصولات پروتئینی با منشأ دامی و رتبه‌بندی محصولات تولیدی در 4 گرید عادی (معمولی)، خوب، عالی و ممتاز که روی بسته‌بندی درج خواهد شد را از ویژگی‌های این طرح برشمرد و افزود: سازمان دامپزشکی این اقدام را به عنوان اولین تجربه آغاز کرده است.
وی با ابراز امیدواری از حصول نتایج مطلوب این طرح یادآور شد: سازمان به‌دنبال آن است تا در راستای حقوق مصرف‌کننده برای استفاده از بهترین کیفیت محصولات تولیدی در گام بعدی به سمت بسته‌بندی تخم‌مرغ و رتبه‌بندی تولیدکنندگان گام بردارد.