کارفرمایان‌‌ از سود‌ سهامداران‌ کم کنند و به معیشت کارگران برسند
کارفرمایان‌‌ از سود‌ سهامداران‌ کم کنند و به معیشت کارگران برسند
اقتصادسبز آنلاین: دبیر انجمن صنفی کارخانجات قند و شکر با بیان اینکه مخارج زندگی کارگران سنگین است و بسیاری از آنها با حداقل دستمزد کار می‌کنند...

اقتصادسبز آنلاین: دبیر انجمن صنفی کارخانجات قند و شکر با بیان اینکه مخارج زندگی کارگران سنگین است و بسیاری از آنها با حداقل دستمزد کار می‌کنند، گفت: اگر بنگاه‌ها یک سال سود کمتری ببرند مشکلی ایجاد نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ما، بهمن دانایی، دبیر انجمن صنفی کارخانجات قند و شکر کشور، با اشاره به افزایش ۲۱ درصدی دستمزد امسال کارگران و اعتراض جامعه کارگری به این رقم اظهارداشت: با وجود اینکه سال گذشته سال مطلوبی برای صنایع مختلف از جمله صنعت قند و شکر نبود اما مخارج زندگی بسیار سنگین است و بسیاری از کارگران با حداقل دستمزد کار می‌کنند و در تأمین حداقل هزینه‌های معیشت خانوارهایشان دچار مشکل هستند.
وی تصریح کرد: در پی افزایش ۲۱ درصدی دستمزد، برخی از کارفرمایان صنعت قند و شکر با بنده تماس داشتند و به نوعی از این افزایش ناراضی بودند اما بنده آنها را توجیه کردم که با قدری مراقبت از خط تولید می‌توان تا حدودی ضایعات را کمتر و هزینه ناشی از افزایش دستمزد را جبران کرد.
دانایی افزود: بنده به شخصه از افزایش ۲۱ درصدی دستمزد کارگران نگران نیستم و امیدوارم که مدیران کارخانه‌ها نیز در این مسیر ما را همراهی کنند.
وی گفت: متأسفانه در حال حاضر بسیاری از کارگران، مدرک لیسانس و حتی بالاتر از آن دارند. بعبارت دیگر خانواده‌های این افراد به سختی هزینه تحصیل آنها را پرداخت کرده اند تا آینده روشنی پیش رویشان باشد اما متأسفانه بی‌برنامگی دولت‌های مختلف و بها ندادن به تولید و اشتغال، باعث شده این افراد به کارگری روی بیاورند بنابراین ما نمی‌توانیم بخاطر سهامداران کارخانه‌ها، به این افراد آسیب بیشتری بزنیم. معتقدیم که اگر کارخانه‌ها و سهامداران یکسال سود کمتری ببرند مشکل خاصی ایجاد نخواهد شد. / مهر