اقتصادسبز آنلاین: بسیاری از متخصصان و کارشناسان حوزه مواد غذایی بر این باورند که طی یکسال اخیر بیش از 85 درصد تولیدکنندگان مواد غذایی در جهان به منظور جلوگیری از افت شاخص سهام خود، بهدنبال ایجاد استراتژیها و مشارکتهای تجاری با سایر تولیدکنندگان بودهاند.
بیشتر بخوانید: مصائب کشاورزی در قرن چهاردهم
این برنامه جدید تولیدکنندگان به دلیل بحران مالی بود که اکثر آنها را درگیر کرده است. با این حال برخی از این استراتژیهای جدید توانسته موج جدیدی را در بازار صنایع غذایی جهان ایجاد کند که قابل توجه و ارزشمند بوده است. کمپانی Borrelli از تولیدکنندگان بزرگ انواع چاشنی مواد غذایی در ایتالیا نیز از جمله این تولیدکنندگان بهشمار میرود که برای آنکه از کاهش بیش از 90 میلیارد دلاری ارزش سهام خود در طول سال 2020 میلادی جلوگیری کند، به سایر بخشهای تولیدی ورود پیدا کرده است. اما نکته جالب توجه اینجاست که این تولیدکننده به سوی تولید انواع مواد پاک کننده و شوینده روی آورده که شگفتی بسیاری از رقبای خود را بهدنبال داشته است. البته این واحد تولیدی Borrelli بسیار محدود بوده و برخی از بازارها را تاکنون پوشش داده است. این درحالی است که Borrelli برای ایجاد این واحد تولیدی جدید از چندین مشاور و متخصص مربوطه استفاده کرده که تمامی استانداردهای لازم را در این زمینه پوشش دهد. از این رو در مدت زمان کوتاهی محصولات پاک کننده Borrelli توانست نظر مصرف کنندگان را در بازارهای اروپایی به سوی خود جذب کند.