اقتصادسبز آنلاین: کمپانی صنایع غذایی Kellogg قصد دارد به سه شرکت عمومی مستقل تقسیم شود و برندهای نمادین خود را به مشاغل متمایز تنقلات، غلات و گیاهان قسمت کند.
این اطلاعیه یک دهه پس از خرید 2.7 میلیارد دلاری «کِلوگ» از Pringles منتشر شد که نشان دهنده تغییر این شرکت به تمرکز بر تجارت جهانی تنقلات بود که مردم به طور فزاینده ای بین وعدههای غذایی خوراکیهای مختلف میخورند. Kellogg، همراه با رقبایی مانند PepsiCo مالک Frito-Lay و مالک کوکی Oreo Mondelez، با معرفی تنقلات بیشتر و خرید برندهای کوچکتر به این حرکت در این مسیر متمایل شد. این در حالی است که Mondelez نیز اعلام کرد که Clif Bar را به مبلغ 2.9 میلیارد دلار خریداری میکند. لازم به ذکر است که همه گیری ویروس کرونا برای مدت کوتاهی دسته غلات را احیا کرد، زیرا مصرفکنندگان بیشتری صبحانه را در خانه میخوردند، اما Kellogg انتظار دارد که در آینده کسب و کار غلات آمریکای شمالی رشد ثابتی داشته باشد. در مجموع، بخش گیاهی Kellogg و تجارت غلات آمریکای شمالی حدود 20 درصد از درآمد این شرکت را در سال گذشته میلادی به خود اختصاص دادند. کسب و کار باقی مانده شامل تنقلات، نودل، غلات بینالمللی و محصولات صبحانه منجمد آمریکای شمالی است. البته اسامی شرکتهای جدید هنوز مشخص نشده است و تیمهای مدیریتی پیشنهادی برای آنها تا سه ماهه اول سال آینده میلادی اعلام خواهند شد. این در حالی است که کاهیلین به عنوان مدیر اجرایی شرکت جهانی تنقلات کمپانی باقی خواهد ماند.