۳ سال است که جوجه مرغ گوشتی از تولید داخل تامین می‌شود
۳ سال است که جوجه مرغ گوشتی از تولید داخل تامین می‌شود
اقتصادسبز آنلاین: رئیس سازمان اقتصادی کوثر گفت: از ۳ سال گذشته جوجه مرغ گوشتی از تولید داخل تامین می‌شود.

اقتصادسبز آنلاین: رئیس سازمان اقتصادی کوثر گفت: از ۳ سال گذشته جوجه مرغ گوشتی از تولید داخل تامین می‌شود.

ناصر فخاری، رئیس سازمان اقتصادی کوثر امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه مسئله محور سازمان اقتصادی کوثر، اظهار داشت: 75 درصد مرغ اجداد مورد نیاز برای تولید جوجه یک روزه در کشور توسط سازمان اقتصادی کوثر تامین می‌شود و در بخش‌های تولید جوجه مرغ آرین، جوجه مرغ بومی شده خارجی و جوجه خارجی نیاز کشور را تامین کنیم.
وی افزود: با توجه به اینکه از سه سال گذشته کشورمان در بخش واردات جوجه تامین شد، این سازمان برای تامین امنیت غذایی و نیاز کشور جوجه مورد نیاز را در داخل تحریم کرد به طوریکه در این 3 سال هیچ وارداتی نداشته‌ایم.
رئیس سازمان اقتصادی کوثر گفت: 12 درصد روغن تولیدی کشور، 6 درصد جوجه مادر تولیدی در کشور و یک درصد مرغ گوشتی در کشور توسط این سازمان تامین می‌شود.
فخاری تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده امیدواریم تا 3 سال آینده سازمان اقتصادی کوثر بتواند به جای تامین یک درصد مرغ مورد نیاز کشور، آن را به 20 درصد ارتقاء و نقش خود را در تامین امنیت غذایی بهبود دهد.
وی گفت: علاوه بر بخش کشاورزی، در بخش‌های مختلف دیگری نیز فعالیت داشته‌ایم به طوریکه در بخش معدن، شرکت تولیدی برتر کشور بوده‌ایم و همچنین نیازهایی که به واردات موتورهای سنگین ماشین‌آلات صنعتی بوده در داخل توسط سازمان اقتصادی کوثر تامین شده است. شرکت سیم و کابل، سیم کابل نیز از جمله دیگر شرکت‌های پیشرو این سازمان است که به دیگر کشورها صادرات دارد.
رئیس سازمان اقتصادی کوثر افزود: سود این سازمان در سال جاری 30 درصد افزایش یافته که این امر نشان از بهبود عملکرد این سازمان اقتصادی است.
فخاری در پایان تصریح کرد: 124 مسئله توسط سازمان اقتصادی کوثر در نمایشگاه مسئله محور سازمان اقتصادی کوثر مطرح می‌شود که امیدواریم با کمک شرکت‌های مختلف توانمند این مسائل حل شود. / تسنیم