400 نوع محصول «زرکام» امسال به بازار می‌آید
400 نوع محصول «زرکام» امسال به بازار می‌آید
اقتصادسبز آنلاین: مجموعه «زرکام» در فاز نخست در مساحت 300 هزار مترمربع شروع به کار کرده و مقرر شده تا پایان سال‌جاری 400 نوع محصول تولید و روانه بازار شود.

اقتصادسبز آنلاین: مجموعه «زرکام» در فاز نخست در مساحت 300 هزار مترمربع شروع به کار کرده و مقرر شده تا پایان سال‌جاری 400 نوع محصول تولید و روانه بازار شود.

به گزارش خبرنگار ما عارف فرجی، مدیر شرکت «زرکام» در محل غرفه این شرکت واقع در نمایشگاه بین‌المللی شیرینی و شکلات و در جمع خبرنگاران ضمن بیان این مطلب تصریح کرد: مجموعه «زرکام» پس از سال‌ها تحقیق و با سرلوحه قرار دادن زیرساخت‌، تکنولوژی و دانش به‌عنوان سه ضلع مؤثر در راه ایجاد و توسعه مجموعه فعالیت خود را آغاز کرده است.
وی گفت: در زمینه «زیرساخت» به فضای مناسب درخصوص محصولات کانفکشنری و خصوصاً شکلات توجه ویژه‌ای شد که می‌توان به کنترل فضای میکروبی با استفاده از فلیترهای پیشرفته و کنترل دمایی فضای سالن‌های تولید اشاره کرد. در زمینه «تکنولوژی» مقوله‌هایی نظیر چگونگی فرآوری و بسته‌بندی مورد توجه قرار گرفت، چرا که محصولات تولیدی ایران در طول چند دهه گذشته عموماً به یک شکل خاصی تولید و عرضه می‌شده و تنها از نظر طعم متفاوت بوده است.

فرجی خاطرنشان ساخت: برای تحقق این امر و تفاوت در پروسه تولید محصولات «زرکام» تجهیزات بسته‌بندی مدرنی وارد کشور شد و با استفاده از مواد اولیه مرغوب و استقرار خطوط تولید پیوسته از ابتدا تا انتهای پروسه تولید در راستای تحقق این آرمان برنامه‌ریزی شده است.
وی حضور مستمر در کمپانی‌های بزرگ تأمین کننده مواد اولیه شیرینی و شکلات دنیا را در راستای تولید محصولی متفاوت مؤثر دانست و در پاسخ به خبرنگار اقتصادسبز آنلاین تصریح کرد: از آنجایی‌که گروه زر همواره به‌دنبال ایجاد زنجیره‌های ارزش و ایجاد زنجیره‌های تأمین خود بوده، در راستای تأمین مواد اولیه اصلی «زرکام» نیز از همین زنجیره‌ها بهره برده است.
مدیر شرکت «زرکام» یادآور شد: امروز در این مجموعه انواع ویفرها (خاص و کلاسیک)، کیک، بیسکوئیت، کراکرها، تافی و انواع شکلات تولید می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش اظهار داشت: گردش مالی صنعت شیرینی و شکلات دنیا در سال 2021 حدود 1200 میلیارد دلار بوده و این در حالی است که سهم ایران با دارا بودن یک درصد جمعیت جهان تنها 700 میلیون دلار است و این آمار و ارقام گواه وجود ظرفیت‌های بالای فعالیت در این بخش است.
گفتنی است «تیکرز» (ترکیبی از طعم ناب شکلات واقعی، تکه‌های فندق و ویفر کریسپی، «تریپرز» (ترکیب سه طعم در یک محصول، تجربه همزمان فندق، شیر و شکلات)، چوکوتریپس (طعم واقعی شکلات)، وینکرز (طعم واقعی ویفر)، هانیپرز (کیک سبک)، بریتونا (کیک شکلاتی) و پیکولند (کیک‌های کوچک) از مهم‌ترین محصولاتی است که در شروع فعالیت «زرکام» وارد بازار شدند و به‌زودی محصولات جدیدی به سبد محصولات افزوده خواهد شد.