دلایل گرانی محصولات کشاورزی
دلایل گرانی محصولات کشاورزی
اقتصادسبز آنلاین: در دهه فجر 3900 پروژه بخش کشاورزی در کشور به بهره‌برداری رسید و موجبات اشتغالزایی 70 هزار نفر را فراهم کرد.

اقتصادسبز آنلاین: در دهه فجر 3900 پروژه بخش کشاورزی در کشور به بهره‌برداری رسید و موجبات اشتغالزایی 70 هزار نفر را فراهم کرد.

به گزارش خبرنگار ما، محمد مهدی برومندی، معاون وزیر و سخنگوی وزارت جهادکشاورزی امروز در جمع مدیران رسانه‌های تخصصی بخش کشاورزی ضمن بیان این مطلب تصریح کرد: بخش کشاورزی با 4.3 میلیون بهره‌برداری حدود 18 درصد اشتغال کشور را در بر می‌گیرد.
وی با اعلام رشد 3 درصدی بخش کشاورزی در حد فاصل سال‌های 92 تا 98 افزود: رشد ارزش افزوده بخش کشاورزی از 5.5 درصد سال 92 به 8.8 درصد در سال 98 افزایش یافته است.
معاون باغبانی جهادکشاورزی اظهار داشت: در ایام دهه مبارک فجر 450 پروژه در حوزه باغبانی به بهره‌برداری رسیده است و حدود 300 هزار تن به تولیدات سبزی و صیفی افزوده شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در حوزه باغبانی 24 میلیون تن محصول تولید می‌شود و با توجه به قیمت 50 تا 60 دلاری هر بشکه نفت صادرات خرما معادل 20 بشکه نفت ارزآوری دارد.

بیشتر بخوانید: اپلیکیشن mySugr – Diabetes App & Blood Sugar Tracker

برومندی افزود: خوشبختانه وزارت جهادکشاورزی و مؤسسه سرم‌سازی رازی هم وارد مقوله ساخت واکسن کرونا شده  که برای بخش کشاورزی قابل توجه است.
سخنگوی وزارت جهادکشاورزی تصریح کرد: گرانی امروز کشور تنها منتهی به محصولات کشاورزی نمی‌شود و در زمینه مسکن، خودرو و… هم قابل مشاهده است که ریشه در افزایش قیمت دلار و تحریم‌های ظالمانه دارد.
وی افزود: زمانی‌که وزیر جهادکشاورزی از مجلس رأی اعتماد گرفت 5 ماه بود که کشور از پروسه واردات نهاده‌های کشاورزی عقب بود و 5 میلیون تن کمبود نهاده‌های کشاورزی در کشور وجود داشت.