قدردانی دبیر بنیاد‌ملی گندم‌کاران از وزیر جهادکشاورزی
قدردانی دبیر بنیاد‌ملی گندم‌کاران از وزیر جهادکشاورزی
اقتصادسبز آنلاین: دبیر بنیاد ملی گندم‌کاران از وزیر جهاد‌کشاورزی برای پیگیری افزایش یک‌هزار تومانی قیمت خرید تضمینی گندم تشکر کرد.

اقتصادسبز آنلاین: دبیر بنیاد ملی گندم‌کاران از وزیر جهاد‌کشاورزی برای پیگیری افزایش یک‌هزار تومانی قیمت خرید تضمینی گندم تشکر کرد.

به گزارش خبرنگار ما، علی خان‌محمدی، دبیر بنیاد ملی گندم‌کاران اظهار داشت: افزایش یک‌هزار تومانی قیمت گندم و رسیدن آن به پنج هزار تومان اقدامی مناسب و بسیار عالی در جهت دلگرم‌کردن گندم‌کاران به ادامه تولید و یک قدم خیر است، هرچند هزینه‌های تولید کشاورزان را به‌طور کامل پوشش نمی‌دهد.
وی ادامه داد: وزیر جهاد کشاورزی بهترین کار را برای افزایش قیمت گندم انجام دادند و این‌که این افزایش قیمت جزو خواسته‌های وزیر بوده، باعث دلگرمی کشاورزان است.
خان‌محمدی افزود: با این‌که این قیمت هزینه‌های کشاورزان را پوشش نمی‌دهد، ولی باز هم برای پوشش مقداری از هزینه‌های کشاورزان مفید است و می‌تواند پایداری کشاورزی و تولید کشاورزان را تقریباً تضمین کند و به بخشی از خواسته‌های کشاورزان جامه عمل بپوشاند.

بیشتر بخوانید: استراتژی تشکیل سبد هوشمند از ابزارهای مالی در کشاورزی ایران

دبیر بنیاد ملی گندم‌کاران توضیح داد: این اتفاق نقش موثری در بالا بردن انگیزه کشاورزان دارد. کشاورز در شرایط فعلی چاره‌ای جز تولید ندارد و دولت در جایی پای گذاشته و اعلام کرده این محصول باید تحویل داده شود، لذا با توجه به این شرایط همین یک‌هزار تومان افزایش قیمت بخشی از هزینه‌های کشاورزان را پوشش می‌دهد.
خان‌محمدی ادامه داد: از وزیر جهاد کشاورزی تشکر می‌کنم که در این برهه حساس چنین حرکت شجاعانه‌ای برای افزایش قیمت گندم انجام دادند.
وی گفت: امنیت غذایی به موارد مختلفی بستگی دارد و یکی از مولفه‌های آن این است که قیمت محصولات استراتژیک کشاورزی بر اساس هزینه‌های تولید اعلام شود که در صورت تحقق این امر، بر پایداری تولید تأثیر می‌گذارد؛ البته نباید خیلی هم انتظار بالا رفتن قیمت را داشته باشیم و باید به مصرف‌کننده هم توجه کرد، ولی بدون شک این افزایش قیمت در پایداری تولید گندم نقش موثری دارد.