دستگاه‌های نظارتی و تشکل‌ها؛ ناظر هجمه به صنعت غذا
دستگاه‌های نظارتی و تشکل‌ها؛ ناظر هجمه به صنعت غذا

مهندس محمدرضا جمشیدی دیوار کوتاه صنایع غذایی در طول سال‌های گذشته باعث شده تا در فضای مجازی ناجوانمردانه مورد هجمه قرار گیرد و از قرص‌گذاری در کیک گرفته تا وجود پنبه در تن ماهی و از وایتکس در شیر گرفته تا امعاء و احشا در پروسه تولید فرآورده‌های گوشتی کلیت یک صنعت مورد حمله قرار […]

مهندس محمدرضا جمشیدی

دیوار کوتاه صنایع غذایی در طول سال‌های گذشته باعث شده تا در فضای مجازی ناجوانمردانه مورد هجمه قرار گیرد و از قرص‌گذاری در کیک گرفته تا وجود پنبه در تن ماهی و از وایتکس در شیر گرفته تا امعاء و احشا در پروسه تولید فرآورده‌های گوشتی کلیت یک صنعت مورد حمله قرار گیرد. در ابتدای سال‌جاری هم انتشار فیلمی کوتاه در فضای مجازی که نشاندهنده تقلب در پروسه توزیع و شیرهای مرجوعی یک واحد تولیدی معظم و پرافتخار بود مطلع خوبی را برای اهالی صنعت غذا رقم نزد.
تولیدکنندگانی که در سال‌های اخیر و در سخت‌ترین شرایط تولید حتی یک گام به عقب برنداشتند، هیچ قفسه‌ای را در بحرانی‌ترین مقاطع کرونایی خالی نگذاشتند و در وانفسای حفظ اشتغال در کشور به عنوان مولد تولید، دمی از روند رو به رشد اشتغالزایی و رونق تولید فروگذاری نکردند، قبول کنیم شایسته این همه بی‌مهری نیستند.
در این‌که در هر مجموعه‌ای ممکن است واحد و یا واحدهایی دست به تقلب بزنند هیچ شبهه‌ای وجود ندارد و وظیفه دستگاه‌های نظارتی است که با وسواس بسیار به‌دنبال حفظ سلامت مصرف‌کننده باشند.

بیشتر بخوانید:‌افزایش ۳ برابری صادرات سیب‌زمینی از اردبیل

اما این‌که بدون توجه به همه ضوابط و تنها با انتشار یک فیلم در فضای مجازی که حتی ممکن است زائیده رقابت‌های صنفی و برخی شیطنت‌های اخاذانه باشد به تخریب برندهای ملی بپردازیم که پرچم تولید و صادرات را افراشته نگاه داشته‌اند و متأسفانه برخی رسانه‌ها هم با حب و بغض و به‌دنبال تسویه حساب‌های شخصی به آن دامن بزنند، طبیعی است که پذیرفتی نباشد و وظیفه ارگان‌های نظارتی است تا مانع هتک حرمت تولیدکنندگان با وجدان باشند.
اگر هم تخلفی رخ داده باز باید دستگاه‌های نظارتی و قضایی با شدیدترین نوع برخورد وارد میدان شوند و در این فضا البته سکوت دستگاه‌های نظارتی و از همه مهمتر برخی تشکل‌ها قابل تأمل است که چرا در چنین مواقعی در راستای رفع تشویش اذهان عمومی وارد عمل نمی‌شوند تا فضا را برای ماهیگیری عده‌ای از آب گل آلود ایجاد شده، مهیا نکنند.
البته در مورد اخیر انجمن صنایع لبنی به هنگام وارد عمل شد، اما انتظار می‌رود در چنین مواقعی تشکل‌های فراگیر صنایع غذایی منفعلانه عمل نکنند و بر ایفای مهمترین نقش خود که یعنی استیفای حقوق اعضای خود اهتمام بیشتری داشته باشند.
به‌راستی دلیل این همه سکوت چیست؟

 

  • نویسنده : محمدرضا جمشیدی