آنالیزوری که تازگی محصولات ارگانیک را تشخیص می‌دهد
آنالیزوری که تازگی محصولات ارگانیک را تشخیص می‌دهد
اقتصاد‌سبز آنلاین: میزان تازگی و طراوت انواع میوه و سبزیجات ارگانیک، موضوع بسیار مهمی است که مورد توجه بسیاری از کشورهای توسعه یافته قرار گرفته تا بتوانند از این طریق به توسعه بخش تولیدات خود دست بیابند ...

اقتصاد‌سبز آنلاین: میزان تازگی و طراوت انواع میوه و سبزیجات ارگانیک، موضوع بسیار مهمی است که مورد توجه بسیاری از کشورهای توسعه یافته قرار گرفته تا بتوانند از این طریق به توسعه بخش تولیدات خود دست بیابند و همچنین حجم صادرات محصولات کشاورزی ارگانیک خود را نیز افزایش دهند. به همین دلیل تاکنون تکنیک‌های متفاوتی در این زمینه مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته و استراتژی‌هایی نیز در این راستا ارایه داده شده است. یکی از این تکنولوژی‌های جدید، طراحی و تولید یک دستگاه هوشمند آنالیزور است که به طور دقیق میزان تازگی میوه و سبزیجات و انواع حبوبات و خوراکی‌های ارگانیک را اندازه‌گیری می‌کند و اطلاعاتی مربوط به اینکه تا چه زمانی محصولات تازه باقی می‌مانند و طول عمر آن‌ها چه اندازه خواهد بود را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. این دستگاه یک سیم رابط دارد که این سیم با استفاده از سوزن خود به داخل بسته‌های مواد‌غذایی راه پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: «د‌‌‌‌‌فتر سلامت مشتریان» New Holland آغاز به کار کرد‌‌‌‌‌

سپس از طریق انتقال یک ماده پاک بی‌رنگ و بی‌بو به داخل بسته‌بندی، تمامی اطلاعات مربوط به تازگی و طول عمر محصولات در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نمایش در می‌آید. صفحه نمایشگر این دستگاه درجه‌های مختلف تازگی محصولات را به نمایش درمی آورد و کاربران از طریق دفترچه راهنمای آن می‌توانند به راحتی از تشریح این اعداد و درجه‌ها مطلع شوند. این آنالیزور نه تنها موجب افزایش کیفیت محصولات از سوی تولیدکننده می‌شود، بلکه ایمنی مواد‌غذایی را به میزان چشمگیری افزایش خواهد داد.