از برخی رسانه‌های مرتبط با صنعت غذا گله‌مند هستم / دفاع جانانه شریعتی‌مقدم از کاله
از برخی رسانه‌های مرتبط با صنعت غذا گله‌مند هستم / دفاع جانانه شریعتی‌مقدم از کاله
اقتصادسبز آنلاین: هجمه‌های وارده به صنعت طی یکی دو سال اخیر ناجوانمردانه و تبعات آن امنیت ملی را خدشه‌دار می‌کند.

اقتصادسبز آنلاین: هجمه‌های وارده به صنعت طی یکی دو سال اخیر ناجوانمردانه و تبعات آن امنیت ملی را خدشه‌دار می‌کند.

علی شریعتی‌ مقدم، رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق ایران در گفت‌وگو با «اقتصادسبز» ضمن بیان این مطلب افزود: از برخی، رسانه‌های فعال و مرتبط به صنعت غذا و موضع‌گیری آنها در رابطه با هجمه‌های وارد شده به صنعت غذا به‌خصوص اتهامی که اخیراً به تولیدات شرکت دوست عزیز، تلاشگر و سختکوشم آقای غلامعلی سلیمانی و شرکت کاله صورت گرفته است بسیار گله‌مند هستم، چون از رسانه‌ها به‌عنوان بازوی فرهنگی جامعه انتظار نداشتم تا سوءاستفاده چند فرد خاطی را به حساب کل یک واحد تولیدی، کارگران سختکوش و مدیریت آن بنویسند.
وی تصریح کرد: باید در این زمینه واقع‌بین بود چرا که شرکتی به عظمت کاله با شبکه توزیع مویرگی در کشور، مسؤولیت جمع‌آوری محصولات تاریخ مصرف گذشته و به اصطلاح برگشتی خود را پذیرفته و آنها را جمع‌آوری می‌کند حال در این میان اگر فردی سوءاستفاده می‌کند و عِرق ملی ندارد نباید آن را حساب کل یک صنعت و واحد تولیدی نوشت.
شرکت کاله برای صیانت از حقوق مصرف‌کننده و مسؤولیت‌پذیری اجتماعی اجناس تاریخ گذشته را جمع‌آوری می‌کند تا خودش آن را منهدم کند در صورتی‌که در هیچ کجای دنیا به این شکل نیست و مسؤولیت جنس برگشتی برعهده خریدار است.

بیشتر بخوانید: استراتژی تشکیل سبد هوشمند از ابزارهای مالی در کشاورزی ایران

وی تصریح کرد: این‌که با غرض‌ورزی انگشت اتهام را به سمت واحد تولیدی بگیریم که میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری در کشور داشته و برای چندین هزار نفر اشتغالزایی کرده است به نظر دور از انصاف و اخلاق حرفه‌ای است و البته شاید درک این موضوع برای برخی افراد سخت و سنگین است که اینگونه واکنش نشان می‌دهند به نظر من شرکت کاله با این حجم از تولید و سرمایه‌گذاری مانند اقیانوس است و با یک قطره نمی‌توان اقیانوس را آلوده کرد.
وی ادامه داد: بنده به عنوان یک کارآفرین و فعال صنعت غذا به دوستانی که دانش اجتماعی اقتصادی وسیع‌تری دارند این نوید را می‌دهم شرکت‌هایی مثل کاله مسؤولیت‌پذیری بالایی دارند که مسؤولیت کالای برگشتی خود را قبول می‌کنند و این فیلم سبب خیر شد تا همه متوجه عمق درایت و احترام به حقوق مصرف‌کننده در شرکت کاله بشوند شاید در گذشته تصور بر این بود که این کالاها توسط خود شرکت جمع‌آوری نمی‌شود و مسؤولیت آن برعهده خریدار است اما این امر سبب شد تا مصرف‌کنندگان این برند متوجه حق و حقوقی که شرکت کاله برای آنها قائل است بشوند. صنعت غذا به‌دلیل این‌که ارتباط مستقیم با امنیت غذایی جامعه دارد بسیار در معرض تهمت و اتهام قرار دارد و سوءاستفاده گران بسیاری وجود دارند که از آب گل آلود ماهی می‌گیرند.
هجمه اخیر به شرکت کاله همگان را متوجه ارزش این برند کرده و به دوست عزیزم آقای سلیمانی که در برخورد با این قضیه رفتار بسیار حرفه‌ای و تخصصی داشتند تبریک می‌گویم.