تامین و توزیع روغن نباتی بدون افزایش قیمت و کمبود تا پایان سال
تامین و توزیع روغن نباتی بدون افزایش قیمت و کمبود تا پایان سال
اقتصادسبز آنلاین: انجمن صنایع روغن نباتی ایران به‌دنبال کمترین تنش و نوسان قیمت در بازار روغن است و در زمینه تأمین و توزیع روغن تا پایان سال مشکلی پیش نخواهد آمد.

اقتصادسبز آنلاین: انجمن صنایع روغن نباتی ایران به‌دنبال کمترین تنش و نوسان قیمت در بازار روغن است و در زمینه تأمین و توزیع روغن تا پایان سال مشکلی پیش نخواهد آمد.

به گزارش خبرنگار ما، امیر هوشنگ بیرشک، دبیرانجمن صنایع روغن نباتی ایران امروز در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسش خبرنگار «اقتصادسبزآنلاین» ضمن بیان این مطلب تصریح کرد: مأموریت اصلی 54 کارخانه روغن‌نباتی کشور با وجود شرایط تحریم و مشکلاتی که درخصوص تأمین مواد اولیه وجود دارد تأمین و توزیع روغن در بازار است و امسال هم تا آخر سال برنامه‌ای برای افزایش قیمت روغن وجود ندارد.
وی با بیان اینکه بانک مرکزی وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی و بخش خصوصی تلاش زیادی برای تأمین روغن کشور می‌کنند، تصریح کرد: می‌توانم این اطمینان را بدهم که در تأمین روغن برای ۶ ماه دوم سال مشکلی نخواهیم داشت.
بیرشک ادامه داد: معمولاً در اواخر هر دولت چنین مباحثی مطرح می‌شود اما شاید در قیمت ارز نوساناتی وجود داشته باشد اما در تأمین روغن و قیمت آن مشکلی نداریم و تا آخر سال برنامه‌ای برای افزایش قیمت روغن نداریم.
بیرشک با اشاره به اینکه تأمین روغن خانوار اولویت اول دولت و بخش خصوصی است، خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این است که هیچ کمبودی در این زمینه نداشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه از سال گذشته حدود یک و نیم میلیون تن روغن وارد کشور شده است، گفت: همچنین نزدیک به دو و نیم میلیون تن دانه روغنی وارد کشور شد و حدود ۵۰۰ تن نیز دانه تولید کردیم و در مجموع قریب به دو میلیون و ۱۰۰ هزار تن روغن در داخل کشور تولید و توزیع شد.
دبیر انجمن صنایع روغن نباتی کشور درباره اینکه آیا قرار است ارز ۴۲۰۰ تومانی از واردات روغن حذف شود، تصریح کرد: ما تابع تصمیمات دولت هستیم و وظیفه ما تولید است و هر تصمیمی که دولت در این زمینه بگیرد ما آن را اجرا خواهیم کرد.
بیرشک در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تلاش می‌کنیم قیمت روغن نباتی طبق مصوبات سازمان حمایت باشد، اظهار داشت: حدود یک ماه قبل قیمت روغن مایع ۱۲ درصد و روغن جامد ۱۴ درصد افزایش پیدا کرد و همانطور که در ابتدای عرایضم عنوان کردم تا آخر سال افزایش قیمت دیگری در این حوزه نخواهیم داشت.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری درخصوص روغن پالم گفت: پالم بهترین روغن برای سرخ کردن است و طبیعی خواهد بود که اگر به شکل دیگری استفاده شود ممکن است مشکل‌ساز باشد.
بیرشک افزود: در حالی‌که 50 تا 60 میلیون تن روغن پالم در دنیا تولید می‌شود این رقم در ایران تنها حدود 450 هزار تن در سال است.