تولید بیش از 272 اسانس و طعم‌دهنده در صنعت غذا
تولید بیش از 272 اسانس و طعم‌دهنده در صنعت غذا
اقتصادسبز آنلاین: تولید بیش از صد محصول متنوع مناسب با نیاز صنعت کشور و قابل رقابت با برندهای روز دنیا خط مشی شرکت است.

اقتصادسبز آنلاین: تولید بیش از صد محصول متنوع مناسب با نیاز صنعت کشور و قابل رقابت با برندهای روز دنیا خط مشی شرکت است.

دکتر احمد نصیری محلاتی، مدیرعامل شرکت فردا کیمیا فرآورش خاوران، ضمن بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: بنده در رشته شیمی فیزیک تحصیل کردم و سال‌ها به عنوان مدرس دانشگاه و مشاور صنعتی در صنایع مختلف مشغول به فعالیت بوده‌ام از همین رو با توجه به نیاز صنایع کشور تصمیم به راه‌اندازی مدرن‌ترین و در عین حال تکنیکال‌ترین واحد طراحی و تولید انواع طعم‌دهنده‌های خوراکی برای صنعت غذا گرفتم.
وی افزود: سعی شده است تا طعم‌دهنده‌های کاملاً طبیعی از منشاء مواد اولیه طبیعی در کشور ایران و عمان تولید شود، چرا که شرکت فردا کیمیا فرآورش خاوران یک شعبه در کشور عمان به اسم ریاحین الکیمیا یک شعبه در مشهد به نام فردا کیمیا فرآورش خاوران دارد البته شعبه سوم تولید که تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید در شهرستان ساوه قرار دارد.
دکتر نصیری در ادامه به مهمترین راهکارهای مهار تورم و رشد تولید در صنعت غذای ایران اشاره و افزود: صنایع غذایی ایران با توجه به این‌که در مسیر رشد قرار گرفته است ولی زیرساخت‌های تولیدی لازم را ندارد و متأسفانه برای تولید با کیفیت همچنان وابسته به واردات مواد اولیه است.
وی افزود: با توجه به رکود اقتصادی سال‌های اخیر، نوسان نرخ ارز و به طبع آن کاهش ارزش پول ملی تولیدکنندگان با مشکلات بسیاری مواجه شدند، چرا که به‌دلیل نوسان قیمت ارز قیمت مواد اولیه نیز یکسان نبود و همین امر سبب می‌شد قیمت محصول نهایی نیز ثابت نباشد.
دکتر نصیری ادامه داد: از همین‌رو ما در شرکت فردا کیمیا فرآورش خاوران تصمیم گرفتیم وابستگی خود را به واردات کاهش دهیم و از محصولات طبیعی موجود درکشور برای تولید طعم دهنده‌ها و اسانس‌ها استفاده کردیم که این سبب می‌شود تا از نوسان قیمت نهایی کاسته شود که خود این امر یکی از الزامات مهار تورم است.
مدیرعامل شرکت« فردا کیمیا فرآورش خاوران» در ادامه به مشکلات تأمین مواد اولیه داخلی اشاره و افزود: متأسفانه کیفیت تولیدات کشاورزی در ایران یکنواخت نیست، چون کشاورز ایرانی از یک الگوی ثابت تولید پیروی نمی‌کند برای مثال واریته چین این ماه نعنا با چینش ماه بعدی بسیار تفاوت دارد و همین مسأله در تولید محصول نهایی و کیفیت آن تأثیرگذار است.
به شخصه اعتقاد دارم یکنواختی مواد اولیه منجر به تولید محصول با کیفیت خواهد شد. همچنین قیمت ثابت نیز در بازار رقابتی تأثیر بسزایی خواهد داشت.
دکتر نصیری در پایان به معرفی شرکت و فعالیت‌های آن در عرصه صادراتی پرداخت و افزود: شرکت فردا کیمیا فرآورش خاوران با تولید بیش از 272 نوع اسانس، طعم‌دهنده و رنگ برای موادغذایی که همگی دارای پروانه تولید از اداره نظارت بر موادغذایی و دارویی هستند توانسته با شرکت‌های مطرح بزرگی مثل میهن، سن‌ایچ، کاله، عالیس و… همکاری داشته باشد.
وی گفت: برای بنده بسیار ارزشمند است که شرکت‌هایی که درحال حاضر با آنها همکاری می‌کنیم از واردکننده‌های بزرگ اسانس برای تولیداتشان بودند ولی شرکت فردا کیمیا فرآورش خاوران توانسته با بهره‌گیری از دانش روز و ماشین‌آلات مدرن و طعم‌دهنده‌های طبیعی جایگزین مناسب و مطمئنی برای شرکت خارجی باشد و از خروج ارز از کشور جلوگیری کند.
دکتر نصیری گفت: گواه این مدعا این است که بسیاری از شرکت‌های صنایع غذایی ایران مشتری چندین‌ساله شرکت ژیوادان سوئیس بودند، اما به محض آشنایی با محصولات با کیفیت کیمیا فرآورش اسانس و طعم‌دهنده‌های خود را از ما تهیه کردند که این برای مجموعه ما افتخار بزرگی است.
وی در پایان تأکید کرد: در حال حاضر به کشورهای عراق، افغانستان، حوزه خلیج‌فارس‌، ازبکستان، انگلستان و آرژانتین صادرات داشته‌ایم و امیدواریم بتوانیم ضمن کاهش وابستگی صنایع داخلی به واردات مواد اولیه پاسخگوی نیاز صنایع کشور باشیم.

 

 

اقتصادسبز آنلاین / اقتصاد سبز آنلاین / اقتصادسبز / اقتصاد سبز / صنایع غذایی / صنعت غذا / کشاورزی / پایگاه خبری صنعت غذا