خودکفایی و تولید پایدار در گرو افزایش عملکرد در کشت آبی
خودکفایی و تولید پایدار در گرو افزایش عملکرد در کشت آبی
اقتصادسبز آنلاین: وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای دستیابی به تولید پایدار و خودکفایی، باید عملکرد را در کشت آبی و دیم افزایش دهیم.

اقتصادسبز آنلاین: وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای دستیابی به تولید پایدار و خودکفایی، باید عملکرد را در کشت آبی و دیم افزایش دهیم.

محمدعلی نیکبخت، وزیر جهادکشاورزی بر لزوم حضور پررنگ تشکل‌ها در زنجیره تامین، توزیع و ارزش بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: واگذاری تصدی‌گری و نیز حمایت‌های لازم از تشکل‌ها با سرعت بیشتری انجام می‌شود.
به گفته او، دستگاه‌های داخلی وزارت جهاد کشاورزی باید در تعامل با یکدیگر پیش بروند و با هماهنگی و وحدت رویه، چالش‌های بخش کشاورزی را مرتفع و راندمان تولید را افزایش دهند.
وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: حرکت رو به جلو مسیر اصلی ماست و وقت، فکر و انرژی خودمان را باید به برنامه‌ریزی، سازماندهی، تحول و تولید در بخش کشاورزی معطوف کنیم.
او رشد تولید در بخش کشاورزی را متضمن کشاورزی دانش‌بنیان، افزایش بهره‌وری با تاکید بر تولید داخل و حمایت از تولید کننده عنوان کرد و گفت: اگر مشکلات و محدودیت‌های تولید را رفع نکنیم وابسته خواهیم بود و به طور قطع برای تامین کالا برای سفره مردم به مشکل بر خواهیم خورد.
نیکبخت بر همکاری مشترک بخش‌های تخصصی و سازمان تات با بخش اجرا تاکید کرد و گفت: تا کار به صورت عملی انجام نشود، افزایش بهره‌وری اتفاق نمی‌افتد، بنابراین بخش‌های تخصصی و سازمان تات موظف هستند طبق یک جریان دوطرفه با یکدیگر و بخش اجرا همکاری کنند.
به گفته او، برای دستیابی به تولید پایدار و خودکفایی، باید عملکرد را در کشت آبی و دیم افزایش دهیم.
وزیر جهاد کشاورزی، حفاظت از ذخایر ژنتیکی داخلی و بومی بخش دام و طیور را به عنوان یک فعالیت پایه لازم و ضروری دانست و گفت: این به معنی این نیست که به نژاد‌های باکیفیت دنیا فکر نکنیم.
نیکبخت در خاتمه از زحمات و همکاری صمیمانه معاونت امور تولیدات دامی، مدیران و کارکنان در تحقق اهداف وزارت جهاد کشاورزی قدردانی کرد.
در ادامه این دیدار حسین دماوندی‌نژاد، با بیان اینکه انتخاب شما به عنوان وزیر جهاد کشاورزی را به فال می‌گیریم، گفت: آمادگی داریم براساس سیاست‌ها و برنامه‌های وزارتخانه و همسو و هماهنگ در بحث امنیت غذایی و مسایل کلان به عنوان بازوی توانمند در خدمت بخش کشاورزی کشور باشیم.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان