درک بهتر از بازده محصولات تحت تغییرات آب و هوا
درک بهتر از بازده محصولات تحت تغییرات آب و هوا
اقتصاد‌سبز آنلاین: برای این‌که بدانید آب برای تولید محصول حیاتی است، نیازی به مدرک دکترا در کشاورزی ندارید. اما برای سال‌ها، افرادی مانند جاناتان پراکتور، که دارای مدرک دکترای کشاورزی و اقتصاد منابع از دانشگاه کالیفرنیا برکلی است ...

اقتصاد‌سبز آنلاین: برای این‌که بدانید آب برای تولید محصول حیاتی است، نیازی به مدرک دکترا در کشاورزی ندارید. اما برای سال‌ها، افرادی مانند جاناتان پراکتور، که دارای مدرک دکترای کشاورزی و اقتصاد منابع از دانشگاه کالیفرنیا برکلی است، تلاش کرده ‌اند توضیح دهند که چرا اهمیت آب در مدل‌‌های آماری عملکرد محصول نشان داده نمی‌‌شود. پروکتور می‌گوید: «مطالعاتی که چگونگی واکنش عملکرد محصول به دما و بارندگی را تجزیه و تحلیل می‌کنند، نشان می‌دهند که دما بسیار بیشتر از آب اهمیت دارد، حتی اگر از فیزیولوژی گیاهی بفهمیم که دما و تامین آب هر دو برای محصولات بسیار مهم هستند.» تیم تحقیقاتی دریافت که مدل‌هایی که از رطوبت خاک استفاده می‌‌کنند، 30 تا 120 درصد بیشتر از تغییرات سال به سال عملکرد در بین محصولات را نسبت به مدل‌هایی که به بارندگی متکی هستند، توضیح می‌‌دهند. پراکتور می‌گوید: «بارندگی و رطوبت خاک به دلیل تبخیر، نفوذ و رواناب می‌تواند بسیار متفاوت باشد.

بیشتر بخوانید: ساخت درپوش‌هایی که با خراب‌شدن غذا تغییر شکل می‌دهند

آنچه از آسمان می‌افتد لزوما چیزی نیست که در خاک باشد تا محصولات بنوشند و ما متوجه می‌‌شویم که آنچه در خاک است برای نوشیدن محصولات در واقع چیزی است که برای عملکرد آن‌ها اهمیت دارد.» به طور خاص، تیم دریافتند که گرمای شدید نسبت به مدل‌های قبلی که تخمین زده‌شده ‌اند، آسیب کمتری به محصول زراعی وارد می‌کند، که خسارات پیش ‌بینی ‌شده ناشی از گرم شدن هوا را کاهش می‌‌دهد.