دستگاه‌های فروش خودکار حشرات خوراکی، راهی برای کمک به محیط زیست
دستگاه‌های فروش خودکار حشرات خوراکی، راهی برای کمک به محیط زیست

ترجمه و تدوین: لیا امیدوار * حشرات به عنوان منابع جایگزین پروتئین، توجه جهان را برای حل مشکل کمبود غذا به خود جلب کرده‌اند. بنابراین، «اوساوا آسامی»، کارآفرین جوان، یک دستگاه فروش خودکار راه‌اندازی کرده است که طیف وسیعی از خوراکی‌هایی بر پایه حشرات را ارائه می‌دهد. منو این دستگاه شامل 18 نوع حشره سرخ […]

ترجمه و تدوین: لیا امیدوار *

حشرات به عنوان منابع جایگزین پروتئین، توجه جهان را برای حل مشکل کمبود غذا به خود جلب کرده‌اند. بنابراین، «اوساوا آسامی»، کارآفرین جوان، یک دستگاه فروش خودکار راه‌اندازی کرده است که طیف وسیعی از خوراکی‌هایی بر پایه حشرات را ارائه می‌دهد. منو این دستگاه شامل 18 نوع حشره سرخ شده از جمله جیرجیرک و ملخ است. برخی از این خوراکی‌ها با نمک مصرف شده و برخی دیگر همراه شکلات سرو می‌شوند. قیمت آنها بین هزار تا 2 هزار و 600 ین یا حدود 6 تا 19 یورو متغیر است. این کارآفرین می‌گوید که استان ناگاتو، یعنی جایی که او اولین دستگاه خودکار فروش حشرات را در آن راه اندازی کرده، فرهنگ خوردن حشرات را داراست، بنابراین او امیدوار است که فروش حشرات خوراکی از طریق این دستگاه‌های خودکار، محبوبیت پیدا کند.
از آنجایی که جمعیت رو به رشد زمین، فشار زیادی بر تولید جهانی غذا وارد می‌کند، حشرات، به‌عنوان منابع غذایی با دوام می‌توانند بیشتر از پیش مورد توجه قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: پرورش سبزیجات در آب دریا تامین کننده نیاز غذایی میلیاردها انسان

حشرات خوراکی غنی از پروتئین هستند که می‌توان آنها را بسیار پایدارتر از گوشت گاو یا خوک پرورش داد. در سراسر جهان، دو میلیارد نفر در 130 کشور به طور منظم از حشرات تغذیه می‌کنند. کارشناسانِ مواد غذایی سازمان ملل سال‌هاست که حشرات را به عنوان یک منبع خوب تغذیه معرفی کرده‌اند. آنها می‌گویند که مصرف حشرات می‌تواند انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از پرورش دام را کاهش دهد.
سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد پیش‌بینی می‌کند که تا سال 2050 تولید مواد غذایی باید 70 درصد رشد کند تا نیازهای رو به رشد جمعیت جهانی را برآورده سازد. اکنون بازار جهانی حشرات خوراکی در آستانه رونق یافتن است. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که این صنعت از حدود 850 میلیون یورو در سال 2019 به 6.7 میلیارد یورو تا سال 2030 رشد خواهد کرد.

*‌ سردبیر مجله کشاورزی و توسعه پایدار

منبع: یورونیوز

  • نویسنده : لیا امیدوار