ربات ناظری که محصولات را در گلخانه حمل کرده و پرورش می‌دهد
ربات ناظری که محصولات را در گلخانه حمل کرده و پرورش می‌دهد
اقتصادسبز آنلاین: کمپانی Iron Ox که در کالیفرنیا فعالیت می‌کندسال گشته میلادی فروش محصولات مزرعه سرپوشیده جدید خود در تگزاس به مساحت 535 هزار فوت مربع را آغاز کرد و با سرمایه‌گذاری 53 میلیون دلاری خود موفق به طراحی و ساخت دو ربات کشاورزی هوشمند شده است.

اقتصادسبز آنلاین: کمپانی Iron Ox که در کالیفرنیا فعالیت می‌کندسال گشته میلادی فروش محصولات مزرعه سرپوشیده جدید خود در تگزاس به مساحت 535 هزار فوت مربع را آغاز کرد و با سرمایه‌گذاری 53 میلیون دلاری خود موفق به طراحی و ساخت دو ربات کشاورزی هوشمند شده است. بر خلاف مزارع عمودی، Iron Ox گیاهان را در زیر نور طبیعی خورشید پرورش می‌دهد، این شرکت بر هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی، بینایی کامپیوتر و رباتیک برای بهینه سازی کار خود تمرکز می‌کند.

بیشتر بخوانید: عرضه جوجه‌های سرخ شده گیاهی در KFC

این ربات‌ها و نوع فناوری‌های به کار رفته در این مزرعه باعث شده تا این شرکت ادعا کند که 30 برابر بیشتر از کشاورزی سنتی در هر هکتار محصول تولید می‌کند و در این فرآیند 90 درصد آب کمتری مصرف می‌نماید. یکی از این ربات‌های هوشمند به لطف سیستم تعلیق و موتورهای منحصر به فرد خود می‌تواند بیش از یک هزار پوند وزن را بلند کند.

این ربات ماژول‌های 6 در 6 فوتی گیاهانی را که با تغذیه هیدروپونیک تغذیه می‌‌شوند، در سراسر گلخانه جا به ‌جا کرده، زیرا به نظارت، آبیاری و برداشت محصول کمک می‌کند. ربات فوق از یک سیستم درایو دیفرانسیل، چندین سیستم LiDAR، سیستم‌های دوربین رو به بالا و رو به جلو استفاده می‌کند. ماژول‌ها به‌طور مرتب توسط این ربات برای بازرسی به غرفه اسکن منتقل می‌شوند و بر اساس نتایج، برای آب اضافی، مواد مغذی یا برداشت برده خواهند شد.